+ Dodaj komentarz
(-) Anuluj
Komentarze (22)
gosc
 
12:48, 19/08/10
Windę im zróbcie, albo kolejkę linową. POLAK WYGODNICKI!
zgloś naruszenie
Czepiacie się ... powtórze. Jak chłopak będzie pisać dalej to będzie coraz lepiej mu to szło. A jeśli "czepialscy" są tacy aktywni w komentarzach to może niech zgłoszą się na moderatorów treści. Autor napisze ...wiecej
Czepiacie się ... powtórze. Jak chłopak będzie pisać dalej to będzie coraz lepiej mu to szło. A jeśli "czepialscy" są tacy aktywni w komentarzach to może niech zgłoszą się na moderatorów treści. Autor napisze następny artykuł i będzie Tobie wysyłać do poprawki ... . Dla mnie wszystko tu jest jasne, dostałem krótką informację na dany temat i to jest najważniejsze....mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
18:15, 13/08/10
Szanowny panie p.kluz dziękuję za zwrócenie uwagi na błąd Orha >>> Ohra, jak widać literówki. Zgadzam się z Panem, że język polski jest żywy, ale czy to uprawnia do posługiwaniem się kolokwializmami w pisaniu ...wiecej
Szanowny panie p.kluz dziękuję za zwrócenie uwagi na błąd Orha >>> Ohra, jak widać literówki. Zgadzam się z Panem, że język polski jest żywy, ale czy to uprawnia do posługiwaniem się kolokwializmami w pisaniu artykułów? Podążając tym tropem należy cykl Kroniki policyjne przemianować na Psiarnia donosi, bo czyż nie tak w żywym potocznym języku Orunian się mówi. Oruni Dolnej się przyczepiłem, bo krew mnie zalewa, gdy słyszę : Co tam na dolnej słychać - i tyle. Jeśli chodzi o nazwy dzielnic proponuję zapoznanie się z aktualnym planem miasta Gdańsk.
Serdecznie pozdrawiam....mniej
zgloś naruszenie
W tym tekście chciałem tylko i wyłącznie powiadomić o utrudnieniach jakie można spotkać na tych "schodach". WIĘCEJ będzie napisane później. Jeszcze raz apeluję o cierpliwość ;]
zgloś naruszenie
gosc
 
14:47, 13/08/10
13:06, 13/08/10
Do gościa z 10;57 Władze miasta mają z tym dużo wspólnego,iż został zatwierdzony projekt budowy schodów i zostało wydane pozwolenie na budowę w 1999 roku!!!
I gdyby było to napisane w ...wiecej
13:06, 13/08/10
Do gościa z 10;57 Władze miasta mają z tym dużo wspólnego,iż został zatwierdzony projekt budowy schodów i zostało wydane pozwolenie na budowę w 1999 roku!!!
I gdyby było to napisane w tekście, to nie zadawałbym takich pytań.
P.S. Jestem urzędnikiem (nie w UMG) i co z tego?...mniej
zgloś naruszenie
@ gość 10:57 - Dowiesz się co mają wspólnego w następnym tekście. Chyba nie chcesz by ktoś Ciebie podejrzewał o bycie urzędnikiem ;]
Pozdrawiam i apeluję o cierpliwość ;)
zgloś naruszenie
gosc
 
13:06, 13/08/10
Do gościa z 10;57 Władze miasta mają z tym dużo wspólnego,iż został zatwierdzony projekt budowy schodów i zostało wydane pozwolenie na budowę w 1999 roku!!!
zgloś naruszenie
gosc
 
10:57, 13/08/10
Do gościa 13:38, 12/08/10
I dlatego się pytam jeszcze raz, co mają władze wspólnego z prowizorycznymi schodami, które nie zostały wykonane na zlecenie miasta? Mają obowiązek je naprawiać? A co do Waszych pism, ...wiecej
Do gościa 13:38, 12/08/10
I dlatego się pytam jeszcze raz, co mają władze wspólnego z prowizorycznymi schodami, które nie zostały wykonane na zlecenie miasta? Mają obowiązek je naprawiać? A co do Waszych pism, to może teren ten nie jest we władaniu miasta i nie mogą nic tam zrobić. A być może plan zagospodarowania przestrzennego nie przewiduje tam żadnych ciągów komunikacyjnych?...mniej
zgloś naruszenie
Witam serdecznie. Czuję się w obowiązku, aby stanąć w obronie użytkownika "gosc 19.52". Dobrze, że "idzie w zaparte" bo nie masz gościu z 14.24 i 17.27 racji. Po pierwsze, język jest żywy i ciągle się zmienia. ...wiecej
Witam serdecznie. Czuję się w obowiązku, aby stanąć w obronie użytkownika "gosc 19.52". Dobrze, że "idzie w zaparte" bo nie masz gościu z 14.24 i 17.27 racji. Po pierwsze, język jest żywy i ciągle się zmienia. Więc jeśli ludzie używają takich nazw i je rozumieją to wystarczy, a propos w taki sposób zwykle powstaje większość nazw miejsc. Po drugie, jakie jest źródło "współczesnej nomenklatury" i kto ustala granice "podziałów niedopuszczalnych" - czyż jest to "Wielka księga dzielnic Gdańska", czy specjalny urząd? - Proszę o źródło, bardzo jestem tego ciekaw. Po trzecie, jak już wielokrotnie o tym pisałem, nie ma ani dzielnicy Orunia Dolna, ani Orunia Górna, ani również Orunia. Dzielnice administracyjne jakie im odpowiadają to "Orunia-Św.Wojciech-Lipce" i "Chełm z dzielnicą Gdańsk-Południe" (http://www.gdansk.pl/samorzad,647.html). Po czwarte, na starych mapach Orunia to nie Orha, a Ohra. A wychodząc z takiego toku myślenia nazwa Orunia wobec pierwotnej 'Ohry' jest również błędna.... i można by tak ciągnąć do początku dziejów. Więc zachęcam do wyważonej krytyki jeśli samemu "stoi się na grząskim gruncie niepewnej wiedzy", a szczególnie zachęcam do zajmowania się problemami Oruni, pisaniem o nich na naszym portalu i zmienianiem naszej dzielnicy na lepszą. Pozdrawiam....mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
20:20, 12/08/10
Zamiast się cieszyć, że chłopak zainteresował się problemem i ładnie wszystko opisał, to jak to zwykle w naszym kraju bywa, znalazła się grupka krytykantów. Jak tak bardzo Wam żal, że użyto złego nazewnictwa, to ...wiecej
Zamiast się cieszyć, że chłopak zainteresował się problemem i ładnie wszystko opisał, to jak to zwykle w naszym kraju bywa, znalazła się grupka krytykantów. Jak tak bardzo Wam żal, że użyto złego nazewnictwa, to proponuję zakasać rękawy i wziąć się do pisania. Erudyci niech się popiszą, zainteresują się sprawami dzielnicy, a nie tylko narzekają i najzwyczajniej w świecie się czepiają. Większość z nas używa potocznego języka. Nawet na autobusach ZTM ten język jest używany: 154 KIERUNEK ORUNIA GÓRNA.
Gosc19.52 brawo za Twoje zaangażowanie w sprawy dzielnicy. To miłe, że tak młody człowiek z pasją pisze o sprawach społecznych. Pozdrawiam Cię i czekam na kolejne artykuły:)...mniej
zgloś naruszeniezgloś naruszenie
gosc
 
17:27, 12/08/10
Miło że autor odniósł się uwag, należy tyko żałować, iż nie wyciąga wniosków tylko dalej idzie w zaparte. Na starych mapach dzielnica Orunia to Orha, Święty Wojciech to St. Albrecht itd. w związku z tym może ...wiecej
Miło że autor odniósł się uwag, należy tyko żałować, iż nie wyciąga wniosków tylko dalej idzie w zaparte. Na starych mapach dzielnica Orunia to Orha, Święty Wojciech to St. Albrecht itd. w związku z tym może należy trzymać się współczesnej nomenklatury dzielnic. Gdyby kolega był tak miły i nie traktował czytających jak półgłówków dla których dopuszcza się podziałów niedopuszczalnych.
Serdecznie pozdrawiam....mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
16:21, 12/08/10
@ gość 14:24 i 15:49 - Wiem, ze nie ma takich nazw, sam ich nie używam, ale są one w powszechnym użyciu. Podobnie jest jak mówimy, że jedziemy 'do Gdańska' zamiast 'do Centrum'. W tekście chciałem jak najlepiej ...wiecej
@ gość 14:24 i 15:49 - Wiem, ze nie ma takich nazw, sam ich nie używam, ale są one w powszechnym użyciu. Podobnie jest jak mówimy, że jedziemy 'do Gdańska' zamiast 'do Centrum'. W tekście chciałem jak najlepiej ukazać miejsce gdzie znajdują się schody. Gdybym chciał pisać 'poprawnie' musiałbym napisać "Jedno z głownych przejść pomiędzy Orunią a Gdańskiem Południe" - gdybym tak napisał ilu 'niewtajemniczonych' wiedziałoby o którym przejściu piszę?...mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
15:49, 12/08/10
To prawda co pisze gość niżej, nie ma czegoś takiego jak Orunia Dolna jest Orunia. Orunia Górna to też nazwa deweloperska osiedla budowanego od lat 90. Ale chodzi o to byśmy się rozumieli więc można dopuścić ...wiecej
To prawda co pisze gość niżej, nie ma czegoś takiego jak Orunia Dolna jest Orunia. Orunia Górna to też nazwa deweloperska osiedla budowanego od lat 90. Ale chodzi o to byśmy się rozumieli więc można dopuścić taki podział. Według starych map "Orunia Górna" to Łostowice....mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
14:24, 12/08/10
Szanowny autorze powyższego artykułu.
Sformułowanie ORUNIA DOLNA jest kolokwializmem, bo chyba tylko tak to można ująć. Nie ma dzielnicy o tej nazwie i z tego co mi wiadomym nigdy nie było.
"Orunią Dolną a jej ...wiecej
Szanowny autorze powyższego artykułu.
Sformułowanie ORUNIA DOLNA jest kolokwializmem, bo chyba tylko tak to można ująć. Nie ma dzielnicy o tej nazwie i z tego co mi wiadomym nigdy nie było.
"Orunią Dolną a jej Górną odpowiedniczką" co miał na myśli piszący te słowa pojęcia nie mam. W jakim sensie te dwie dzielnice są swoimi odpowiednikami?
Serdecznie pozdrawiam....mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
13:38, 12/08/10
Do gościa z 08;33 Urząd Miejski,Radni i ZDIZ mają z tym tyle wspólnego iż od 1999 roku wiedzą o tych prowizorycznych schodach i nic nie robią.My mieszkańcy wiemy jak trudno wdrapac się na górę.Dodam również,że ...wiecej
Do gościa z 08;33 Urząd Miejski,Radni i ZDIZ mają z tym tyle wspólnego iż od 1999 roku wiedzą o tych prowizorycznych schodach i nic nie robią.My mieszkańcy wiemy jak trudno wdrapac się na górę.Dodam również,że do Pana Prezydenta Adamowicza trafiła prośba o wybudowanie schodów i było na niej ponad 1000 podpisów mieszkańców i zostało bez odzewu!...mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
13:21, 12/08/10
Gość niżej, podaj źródło.
zgloś naruszenie
gosc
 
13:19, 12/08/10
W tej sprawie nie ma co liczyć na Adamowicza i PO. Oni powiedzieli kiedyś wyraźnie, co dają do zrozumienia inwestycjami w mieście - ich Orunia nie obchodzi.
zgloś naruszenie
Już w pierwszej linijce autor zaznacza : "Mowa oczywiście o prowizorycznych schodach, łączących ...". UM itd. mają tyle wspólnego że po ukazaniu problemu mogą zrobić właściwe schody :]
zgloś naruszenie
gosc
 
08:33, 12/08/10
Ja przepraszam bardzo ale czy to są schody? Wygląda to raczej na jakąś prowizorkę zrobioną przez mieszkańców w czynie społecznym - nie chciało im się chodzić po ścieżce - i stąd moje pytanie: co mają wspólnego z ...wiecej
Ja przepraszam bardzo ale czy to są schody? Wygląda to raczej na jakąś prowizorkę zrobioną przez mieszkańców w czynie społecznym - nie chciało im się chodzić po ścieżce - i stąd moje pytanie: co mają wspólnego z tym dziwnym tworem pseudo architektonicznym Urząd miejski, GSM, radni?...mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
00:27, 12/08/10
Tak bardzo chcemy tego przejścia z prawdziwego zdarzenia, jaka jest rzeczywistość fotki same mówią o tym.
zgloś naruszenie
gosc
 
23:03, 11/08/10
No właśnie strasznie to denerwujące, że pomiędzy Górną i Dolną jest tylko jedno komfortowe przejście przy granitowej. To w parku jest w nocy ciemne a te pozostałe to raczej wycieczka terenowa.
zgloś naruszenie