Trasa projektowanej Nowej Świętokrzyskiej rozpoczyna się od od skrzyżowania z aleją Vaclava Havla do powiązania z istniejącą trasą ul. Świętokrzyskiej w rejonie zachodniej granicy miasta Gdańska. Nowa Świętokrzyska ma łączyć się z Nową Bulońską i starą ulicą Świętokrzyską.
Aby inwestycja mogła ruszyć, potrzebuje dokumentacji projektowej, czyli tak naprawdę wybrana firma musi pokazać konkretne rozwiązania dla nowego układu drogowego (patrz niżej).
Rozpisano już przetarg na wykonanie takiej dokumentacji. Zgłosiły się 4 firmy. - Komisja przetargowa przystąpiła do sprawdzania ofert przetargowych pod względem formalno - prawnym. Najkorzystniejszą cenowo ofertę przedstawiła firma Mosty Katowice Sp. z o.o. z Katowic - mówią przedstawiciele Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jakie ceny firmy zgłosiły w swoich ofertach?
Mosty Katowice Sp. z o.o. z Katowic - 1 776 120,00 PLN
Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A. z Gdańska - 1 894 200,00 PLN
Europrojekt Gdańsk S.A. z Gdańska - 2 729 370,00 PLN
TRANSPROJEKT GDAŃSKI Spółka z o.o. z Gdańska - 2 313 630 00 PLN
W jaki sposób zaprojektują Nową Świętokrzyską?
Dokumentacja projektowa dla Nowej Świętokrzyskiej zakłada między innymi opracowanie rozwiązań dla:
- Budowy dwutorowej linii tramwajowej wraz z infrastrukturą od węzła integracyjnego „Łostowice Świętokrzyska” do skrzyżowania z ulicą Świętokrzyską (starą).
- Budowy przystanków tramwajowych w rejonie węzła „Łostowice Świętokrzyska” przy torach w relacji Havla Budowy przystanków autobusowych zlokalizowanych równolegle do przystanków tramwajowych.
- Budowy kanalizacji deszczowej i systemu odwodnienia poza granicami pasa drogowego Nowej Świętokrzyskiej.
- Powiązania z istniejącym układem ulicznym (wraz z jego przebudową w niezbędnym zakresie).
- Budowy infrastruktury drogowej rowerowej, organizacji ruchu wraz z sygnalizacją świetlną, a także z uwzględnieniem zmian i rozbudowy systemu TRISTAR (dla poszczególnych etapów i docelową).
- Wykonania zieleni wraz z małą architekturą.