Ponad 1,2 mln złotych będzie kosztować remont blisko 300 metrowego fragmentu ulicy Raduńskiej, od wysokości ulicy Szafirowej do mostku nad Potokiem Oruńskim. Tak duże pieniądze to wynik zapisów w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego i ingerencji konserwatora zabytków. Zamiast zwykłej nawierzchni asfaltowej, ulica Raduńska doczeka się kostki granitowej w kolorze szarej. Remont obejmie też pobliskie chodniki i krawężniki. Dlaczego wymiana nawierzchni będzie taka droga?
Miejscowy plan mówi, że w pobliżu zabytkowego Parku Oruńskiego i blisko Kanału Raduni nie można położyć „zwykłej” nawierzchni. Do takiej informacji dotarł Mateusz Korsztun, radny dzielnicowy z Oruni. - Byłem zdziwiony tak wysokim kosztem remontu kawałka ulicy Raduńskiej. Na moje pytanie odpowiedzieli nam urzędnicy. Z jednej strony można cieszyć się, że ta ulica zyska taką nawierzchnię. Z drugiej, nie sposób nie zauważyć, że za takie pieniądze można by wyremontować nie tylko Raduńską, ale też na przykład ulicę Głuchą, czy Sandomierską – mówi Korsztun.
Remont Raduńskiej staje się faktem i już za kilka dni szykują się tutaj konkretne utrudnienia dla kierowców. Mówi o nich Katarzyna Kaczmarek, rzecznik gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni: - Na odcinku objętym robotami wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy w stronę centrum, a objazd do ul. Nowiny od ul. Małomiejskiej wyznaczony będzie ulicami: Podmiejska i Trakt Św. Wojciecha.
Co ciekawe, w przyszłym roku na tej ulicy również zobaczymy drogowców. Remontowany będzie wtedy ostatni, około stumetrowy odcinek, od mostku przy Parku Oruńskim do ulicy Nowiny. - Wiąże się to z inwestycją Gdańskiej Infrastruktury Wodociągowo-Kanalizacyjnej, która na tym odcinku będzie przebudowywać sieć podziemną – tłumaczy Agnieszka Zakrzacka, rzecznik Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.