- Miasto Gdańsk stara się rosnącym problemom zadłużania się wyjść na przeciw. Jesteśmy pierwszym miastem w Polsce, które na szeroką skalę postanowiło wesprzeć mieszkańców w walce z zadłużeniem, m.in. poprzez uchwalony przez Radę Miasta Gdańska w październiku tego roku Program Bezpieczeństwa Ekonomicznego i Wsparcia Osób Zadłużonych. W ramach niniejszego programu organizowany jest 17 listopada drugi Gdański Dzień bez Długów – informują gdańscy urzędnicy.
17 listopada 2016 r. (czwartek) od godziny 10.00 do godziny 17.00 w siedzibie Gdańskiego Zarządu Nieruchomości Komunalnych (ul. Partyzantów 74 w Gdańsku) zostanie zorganizowany tak zwany dzień otwarty dla osób z problemami czynszowymi.
Nie jest tajemnicą, że długi lokatorów komunalnych w Gdańsku sięgają dziesiątek milionów złotych. Także i na Oruni, jak wielokrotnie o tym pisaliśmy, zadłużenie miejskich mieszkań stanowi wielki problem. Urzędnicy przygotowali możliwość odpracowania długu, istnieje też szansa zamiany zadłużonego mieszkania na mniejszy lokal.
- Pracownicy z Gdańskiego Centrum Świadczeń będą informować o warunkach ubiegania się o dodatek mieszkaniowy, dodatek energetyczny i obniżkę dochodową czynszu – mówią przedstawiciele magistratu i zachęcają do przyjścia w czwartek na ulicę Partyzantów.
Będzie tam można również spotkać urzędujących w ten dzień przedstawicieli Pomorskiej Izby Adwokackiej w Gdańsku, którzy będą udzielali bezpłatnych konsultacji z zakresu prawa spadkowego, rodzinnego, karnego, jak również w zakresie procedury cywilnej (w tym postępowania egzekucyjnego) i karnej. Z kolei przedstawiciele Izby Komorniczej w Gdańsku będą udzielali konsultacji w zakresie egzekucji komorniczej.
Do całej akcji włącza się też Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie, który zaprosił do współpracy spółdzielnie mieszkaniowe. 17 listopada (czwartek) o godzinie 12 w siedzibie MOPR (ul. K. Leczkowa 1 A) odbędzie się spotkanie z prezesami gdańskich spółdzielni mieszkaniowych.
- Spotkania ma na celu pokazanie możliwości współpracy i stosowania form wsparcia określonych w programie osłonowym m.in.: motywowanie klienta do regulowania zobowiązań, doprowadzenie do podpisania ugody, rozłożenie na raty. Pokazując dobre efekty tych działań liczymy na otwartość Zarządów Spółdzielni w kwestii rozkładania na raty, zamrożenia i umorzenia odsetek. Chcielibyśmy wspólnie wypracować model współpracy w tym zakresie – nie ukrywają przedstawiciele MOPR.