Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.

Rozumiem

Czwartek, 26/12/2024

Portal dzielnic: Orunia Dolna, Orunia Górna, Lipce, Św. Wojciech, Olszynka, Ujeścisko

menu menu menu menu menu

REKLAMA

Miasto przedstawia swój plan ws. bezkolizyjnych przejazdów na Oruni. Mieszkańcy mają własne uwagi

 1 dodane: 17:07, 06/12/17

tagi:

Ponad sto osób wzięło wczoraj udział w spotkaniu ws. przejazdów bezkolizyjnych na Oruni. Urzędnicy przedstawili główne założenia przyszłej inwestycji, która obejmie budowę wiaduktu w ciągu Nowej Podmiejskiej, tunelu na Równej, a także likwidację kilku przejść kolejowych i budowę nowych tuneli dla pieszych. Wczoraj nie zabrakło też emocji, punktem zapalnym w dyskusji stał się rejon ulicy Niegowskiej.

 Miasto przedstawia swój plan ws. bezkolizyjnych przejazdów na Oruni. Mieszkańcy mają własne uwagi
Miasto przedstawia swój plan ws. bezkolizyjnych
Fot. p.olejarczyk

Fotografia 1 z 1

Urzędnicy i wynajęci przez miasto planiści przyjechali wczoraj do Szkoły Podstawowej nr 16, by spotkać się z oruniakami. Tematem była kwestia budowy przejazdów bezkolizyjnych na Oruni.

Już kilka tygodni temu pisaliśmy na portalu o planach miasta, teraz urzędnicy postanowili spotkać się z oruniakami osobiście. W dyskusji wzięło udział ponad sto osób.

Wszystkie mapki z zaznaczonymi wariantami znajdziesz TUTAJ (mapy są na dole strony)

Czego dowiedzieliśmy się z wczorajszego spotkania?

1. Miasto zleciło opracowanie dokumentacji projektowej na budowę wiaduktu dla Nowej Podmiejskiej. Rozstrzygnięcie przetargu odbędzie się jeszcze w tym roku, najpóźniej w styczniu 2018 roku. Czas tworzenia dokumentacji potrwa około dwóch lat. Dopiero później (czyli najwcześniej w 2020 roku) będzie mogła ruszyć budowa przejazdu bezkolizyjnego dla ciągu Nowej Podmiejskiej.

WAŻNE: urzędnicy nie podali wczoraj terminu, kiedy budowa wiaduktu Nowej Podmiejskiej mogłaby się rozpocząć.

2. Miasto chce zbudować na Oruni wiadukt w ciągu Nowej Podmiejskiej i tunel w okolicy Równej.

3. Wynajęci przez miasto planiści w swoich analizach podzielili całą inwestycję na dwa etapy.

4. Etap pierwszy zakłada budowę estakady w ciągu Nowej Podmiejskiej i budowę tunelu w ciągu ulicy Równej. W ten sposób Orunia miałaby dwa przejazdy bezkolizyjne. Etap pierwszy zakłada także likwidację obecnych przejazdów kolejowych w ulicy Równej, Sandomierskiej i Smętnej. W zamian powstałyby przejścia podziemne w rejonie ulicy Sandomierskiej i Smętnej

5. Etap drugi zakłada likwidację przejazdu kolejowego w ciągu ulicy Niegowskiej i budowę przejścia dwupoziomowego w tym samym miejscu. Drugi etap zakłada także budowę tutaj nowego układu drogowego.

6. Część obecnych na wczorajszym spotkaniu mieszkańców sprzeciwiało się likwidacji przejazdu kolejowego w ciągu ulicy Niegowskiej. Ich zdaniem, nowe rozwiązania spowodują odcięcie tej części dzielnicy od reszty miasta. Urzędnicy podkreślali, że szczegółowe rozwiązania ws. przyszłego układu drogo-kolejowego w rejonie ulicy Niegowskiej będą jeszcze opracowywane

7. Dlaczego miasto chce likwidować obecne przejazdy kolejowe (Równa, Sandomierska, Smętna i Niegowska)? Szef gdańskiego Wydziału Programów Rozwojowych Maciej Dawidowski tłumaczył, że miasto stara się, by inwestycję sfinansowała kolej. A to będzie możliwe, jeżeli w założeniach cała modernizacja "poprawi bezpieczeństwo". Likwidacja obecnych kolizyjnych przejazdów (i zastąpienie ich bezkolizyjnymi) ma to bezpieczeństwo poprawić. W ten sposób, jak wyjaśniali urzędnicy, miasto będzie mogło uzyskać pieniądze na budowę przejazdów.

8. Mieszkańcy obawiają się, by nowe przejścia podziemne (Sandomierska, Smętna, Niegowska) nie wyglądały tak, jak wybudowane kilka lat temu tunele na Oruni. - Te przejścia przypominają bunkry, nikt tamtędy nie chce chodzić - komentowali oruniacy. Urzędnicy przyznali rację, że wybudowane przez PKP tunele "są okropne". W przypadku nowych przejazdów, ich wygląd będzie konsultowany z mieszkańcami już na etapie decyzji środowiskowych dla tej inwestycji, i później na etapie wydawania pozwolenia na budowę.

Galeria artykułu

 Miasto przedstawia swój plan ws. bezkolizyjnych przejazdów na Oruni. Mieszkańcy mają własne uwagi

Miasto...

+ Dodaj komentarz (-) Anuluj

Komentarze (15)

Uwaga! Jeśli chcesz aby przy komentarzu pojawiła się nazwa użytkownika musisz być zalogowany. Jeśli nie masz jeszcze konta - zarejestruj się.

Proszę odczytaj kod potwierdzający z obrazka i wpisz w pole poniżej. Wielkość liter nie ma znaczenia. Jeśli masz problem z odczytaniem kodu, wczytaj nny obrazek

awatar

gosc

37.47.240.*

10:14, 11/12/17

Kluz, Wróblewski i reszta bandy spoza naszej dzielnicy-POSZLI WY OD ORUNI!!! Co do koncepcji tunelow czy tam wiaduktow... no tak ktos kase wzial za bzdurne projekty i zadowoleni, a mieszkancow oruni, poniwnie ...wiecej

zgloś naruszenie
awatar

gosc

89.64.45.*

08:49, 10/12/17

Zjazd będzie na Raduńską, więc przez centrum nie trzeba będzie jeździć.

zgloś naruszenie
awatar

gosc

89.68.16.*

18:37, 09/12/17

Wygląda na to, że lepiej to będą mieli mieszkańcy tzw górnych tarasów i piesi za torami. Na pewno nie kierowcy zza torów dojeżdżający do Pruszcza czy Gdańska. Poza tym Kluz z Wróblewskim mogą sobie zrobić deptak ...wiecej

zgloś naruszenie
awatar

gosc

89.67.25.*

16:23, 09/12/17

zgadza się , nie będzie dojazdu. Żeby się dostać za torów trzeba będzie jechać przez Gdańsk

zgloś naruszenie
awatar

gosc

62.61.53.*

16:07, 09/12/17

Niech ktoś potwierdzi - czy ja dobrze rozumiem, że wiadukt na Sandomierskiej nie będzie miał zjazdu na Trakt?

zgloś naruszenie
awatar

gosc

87.207.111.*

17:35, 08/12/17

Przemek wypracowaliscie przejazd dla górnego tarasu a nie dla mieszkańców Oruni do 2020 są dofinansowania z Unii Europejskiej i przestań gadać o lobbingu bo go nie ma. Jak byś lobbował dobrze to drugi etap byłby ...wiecej

zgloś naruszenie
awatar

p.kluz

89.68.89.*

10:19, 08/12/17

Trochę rozczarowująca jest ta dyskusja. Od paru lat walczymy, żeby miasto zajęło się budową wiaduktów i tuneli razem z PLK na drugą stronę torów. Na razie jest koncepcja i pierwsze przetargi. Problem tkwi jak ...wiecej

zgloś naruszenie
awatar

gosc

93.159.183.*

01:52, 08/12/17

Kto to gowno wymyślił ? Czemu maja być zamknięte przejazdy na smętnej i niegowskiej ?! To ma być ułatwienie ?! Bzdura!!! Teraz wszyscy będą musieli jeździć na równa, żeby Np. jechać na niegowska ?! Ten kto to ...wiecej

zgloś naruszenie
awatar

gosc

89.64.47.*

17:49, 07/12/17

Precz z łapami od przejazdu samochodowego przez tory na ulicy Niegowskiej. Dlaczego głosy mieszkańców Niegowa i Lipiec są ignorowane przez radnych. Sznowni radni kogo reprezentujecie SIEBIe czy mieszkańców?. Nie ...wiecej

zgloś naruszenie
awatar

gosc

89.66.80.*

17:38, 07/12/17

Skoro nowe inwestycje mają polepszyć sytuację mieszkańców, to komuś coś się pomyliło. Nieuniknione będą korki, a czas dojazdu do Pruszcza jak i Gdańska Gł. Znacznie się wydłużą. Miasto wyświadcza przysługę PKP. ...wiecej

zgloś naruszenie
awatar

gosc

89.67.25.*

13:09, 07/12/17

Czyli po tej modernizacji część Oruni za torami będzie wiekszym gettem niż jest teraz. Porąbany pomysł. Ten kto to wymyślił powinien się leczyć na Srebrzysku

zgloś naruszenie
awatar

gosc

87.207.111.*

09:58, 07/12/17

Tak niestety będzie w dodatku żeby zjechać na trakt jak dobrze zostało założone będzie trzeba jechać pod urząd Wojewódzki i tak będzie jeździć pogotowie i straż więc powodzenia

zgloś naruszenie
awatar

gosc

195.246.216.*

09:39, 07/12/17

Czyli w miejsce 3 przejazdów dla samochodów: Sandomierska, Dworcowa/Smętna i Niegowska będzie tylko 1 estakada Sandomierska???? kierowca

zgloś naruszenie
awatar

gosc

81.15.172.*

08:38, 07/12/17

Estakada w ciągu ul. Podmiejskiej musi mieć zjazd na Trakt Św. Wojciecha. Inaczej chcąc wyjechać w kierunku Pruszcza trzeba będzie jechać aż do Urzędu Wojewódzkiego .

zgloś naruszenie
awatar

gosc

87.207.111.*

20:26, 06/12/17

Stanie w banie jakie dwa przejazdy bezkolizyjne to dotyczy tylko jednej nitki a zamknięte zostaną dwa przejazdy z dojazdem do Traktu św Wojciecha a tak poza tym z przejazdu bezkolizyjnego nie dostaniemy się do ...wiecej

zgloś naruszenie

REKLAMA

REKLAMA