Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.

Rozumiem

Czwartek, 26/12/2024

Portal dzielnic: Orunia Dolna, Orunia Górna, Lipce, Św. Wojciech, Olszynka, Ujeścisko

menu menu menu menu menu

REKLAMA

W tym roku wreszcie ma rozpocząć się budowa objazdu Bramy Nizinnej

 2 dodane: 17:24, 13/01/20

tagi:

O zamknięciu Bramy Nizinnej dla ruchu i puszczeniu aut pobliskim mostkiem kolejowym mówiło się już kilka lat temu. Teraz urzędnicy obiecują, że inwestycja ta na pewno rozpocznie się jeszcze w tym roku. Czy taki objazd może wydatnie pomóc mieszkańcom Oruni, którzy są odcięci przez szlabany m.in. na Dworcowej?

Tędy mieliby w przyszłości jechać kierowcy, w oddali Brama Nizinna
Tędy mieliby w przyszłości jechać kierowcy, w oddali Brama Nizinna
Fot. p.olejarczyk

Fotografia 1 z 2

- Budowa objazdu Bramy Nizinnej będzie polegała na wytyczeniu nowej trasy umożliwiającej połączenia ulic Mostowej i Grodza Kamienna bez konieczności przejeżdżania pod łukiem Bramy Nizinnej - mówią portalowi MojaOrunia przedstawiciele gdańskiego magistratu.

Dwa ważne powody, dlaczego ta inwestycja jest korzystna

Mówiąc prościej, kierowcy nie musieliby wjeżdżać w wąską Bramę Nizinną (nie wyminą się tutaj dwa auta). Zamiast tego skręcaliby (jadąc od strony Olszynki) kilkadziesiąt metrów przed Bramą Nizinną w prawo i wjeżdżaliby na nowy wyremontowany mostek.

Obecnie - co widać na zdjęciach - jest tu zniszczony, zarośnięty i zablokowany betonowymi płytami mostek.

Inwestycja zakładałby też modernizację ul. Mostowej.

Taki objazd Bramy Nizinnej jest korzystny z dwóch względów. Po pierwsze "ochrania" zabytkową bramę, która kilka lat temu została wyremontowana. Nie jest tajemnicą, że ruch aut w tym miejscu niszczy zabytek.

Po drugie, taka inwestycja usprawnia ruch w tym miejscu, bo kierowcy nie będą musieli tracić czasu przed wjazdem pod Bramę Nizinną.

Harmonogram prac wygląda następująco

Opóźnienie tej inwestycji (pierwotnie miała się ona rozpocząć już w 2018 roku) wiąże się m.in. z faktem, że urzędnicy musieli zabezpieczyć tutaj również fragment terenu, który nie należy do miasta. - Chcemy pozyskać tę nieruchomość na mocy tzw. decyzji ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej). Pozyskanie tej decyzji planujemy na pierwsze półrocze 2020 roku. Wtedy też planujemy ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy inwestycji - tłumaczą nam urzędnicy.

Rozpoczęcie robót (jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem) ma rozpocząć się w drugim półroczu 2020 roku, a objazd ma być gotowy w 2021 roku.

Koszt robót budowlanych szacowany jest tutaj w przybliżeniu na 8,5 mln zł. Do tego należy doliczyć koszt wykupu nieruchomości, w tym przypadku jest to ok. 1,5 mln zł.

Co to oznacza dla mieszkańców Oruni?

Czy objazd Bramy Nizinnej może wydatnie pomóc mieszkańcom Oruni, którzy są odcięci przez szlabany m.in. na Dworcowej?

- To na pewno ulży kierowcom samochodów ciężarowych i pobliskim firmom. W pewnym sensie odciąży też ulicę Sandomierską, ale trudno tutaj mówić o jakieś rewolucyjnej zmianie - ocenia w rozmowie z portalem MojaOrunia Bartosz Łabuda, radny dzielnicy "Orunia-Św. Wojciech-Lipce".

- Jeżeli chodzi o rewolucję, to objazd Bramy Nizinnej może być przyczynkiem do niej, jeżeli uda się w śladzie tego wyremontowanego mostu przedłużyć tzw. Nową Chmielną i odblokować pod inwestycje tereny tzw. Czerwonego Mostu. To jednak jest melodia przyszłości - dopowiada radny.

Galeria artykułu

Tędy mieliby w przyszłości jechać kierowcy, w oddali Brama Nizinna

Tędy mieliby w...

W tym roku wreszcie ma rozpocząć się budowa objazdu Bramy Nizinnej

W tym roku...

+ Dodaj komentarz (-) Anuluj

Komentarze (2)

Uwaga! Jeśli chcesz aby przy komentarzu pojawiła się nazwa użytkownika musisz być zalogowany. Jeśli nie masz jeszcze konta - zarejestruj się.

Proszę odczytaj kod potwierdzający z obrazka i wpisz w pole poniżej. Wielkość liter nie ma znaczenia. Jeśli masz problem z odczytaniem kodu, wczytaj nny obrazek

awatar

gosc

195.246.216.*

12:52, 15/01/20

Kiedyś przejazd tzw. Dolną Bramą to była alternatywa, czytaj ucieczka od wystawania pod szlabanami. Potem zamknęli ul. Okopową przed Urz. Wojewódzkim i puścili ruch KOSZMARNYMI ulicami: Św. Trójcy, Żabim Krukiem ...wiecej

zgloś naruszenie
awatar

gosc

89.66.81.*

09:24, 15/01/20

Może jednak zacząć prace po zakończeniu budowy wiaduktu na Trakcie św. Wojciecha? Jeśli prace będą prowadzone równocześnie, z Oruni nie da się wyjechać.WgKE

zgloś naruszenie

REKLAMA

REKLAMA