W ostatnich latach miasto budowało etapami drogę od zbiornika "Augustowska" (okolice pętli Świętokrzyska) w kierunku Parku Oruńskiego. To ważna inwestycja dla pieszych i rowerzystów, bo wcześniej, gdy tylko mocniej popadało, ten nieutwardzony i nieoświetlony odcinek zamieniał się w jedną wielką breję i był po prostu trudny do przejścia.
W ubiegłych latach wybudowano dwa odcinki trasy, od okolic Zbiornika Augustowska do wysokości ogródków działkowych. Te dwa fragmenty zrealizowano w ramach Budżetu Obywatelskiego.
Inwestycja wciąż nie jest jednak skończona, a nowo wybudowana droga kończy się właśnie na wysokości działek. Dalej, przez około 650 metrów droga nie jest utwardzona i nie jest oświetlona. Wieczorem trudno tamtędy chodzić.
To ma się zmienić. Urzędnicy ogłosili, że odcinek od ogródków działkowych do okolic amfiteatru w Parku Oruńskim zostanie zamknięty na kilka miesięcy. Wybudowana zostanie tutaj ścieżka pieszo-rowerowa. Nowa droga będzie oświetlona i staną przy niej ławki. Umocnione też zostaną skarpy Potoku Oruńskiego.
Zapytaliśmy miasto, z czego będzie wykonana nowa droga. W odpowiedzi dostaliśmy informację, że będzie to beton asfaltowy.
Wczoraj odcinek został zamknięty. Także i dla pieszych, choć nadal można tutaj spotkać wielu spacerowiczów.
- Ścieżka będzie zamknięta co najmniej do końca kwietnia przyszłego roku. Koszt inwestycji wyniesie ponad 1 mln złotych. Umowa przewiduje zakończenie prac do końca maja 2021 roku. Zadanie zostanie sfinansowane z budżetu miasta - informują urzędnicy.
Z pewnością nie brakuje osób, których cieszy nowa inwestycja. Gdy dzisiaj na Facebooku wrzuciliśmy naszą krótką wideorelację z Parku Oruńskiego, jeden z internautów napisał: "Brawo. Jest się czym chwalić. Budżet Obywatelski pozwolił zmienić wieczne błoto, śmietnik i niezadbane krzaki w bezpieczne miejsce dla ludzi i ich dzieci. Ucywilizowanie Przyrody".
Są jednak tacy, którym inwestycja się nie podoba. - Mowa jest tutaj o Zespole Przyrodniczo-Krajobrazowym Doliny Potoku Oruńskiego. Zatem realizacja ścieżki pieszo rowerowej w technologii bitumicznej jest zaprzeczeniem rekomendacji jaką przy opiniowaniu wystawiła Rada Dzielnicy. Kompromisem dla tej inwestycji byłaby dla nas nawierzchnia z kostki, identyczna jak na trasie rowerowej na Wale Kanału Raduni i w alejkach Parku Oruńskiego - dla portalu MojaOrunia.pl wypowiada się Agnieszka Bartków, szefowa Rady Dzielnicy "Orunia-Św.Wojciech-Lipce".