Od kwietnia buspasy obowiązują m.in. na Trakcie św. Wojciecha w rejonie wiaduktu na Biskupiej Górce (między przystankami Toruńska i Zaroślak). Mowa o 800 metrowej trasy dla autobusów (po 400 metrów w każdą stronę).
Urzędnicy zachwalają nowe rozwiązanie i informują, że to duże ułatwienie dla pasażerów, którzy korzystają z linii autobusowych: 108, 118, 132, 154, 189, 200, 205, 207, 232, 256, N1, N4 i N5. Warto przypomnieć, że od 2 lat buspasy są też na fragmencie Traktu św. Wojciecha, w okolicy węzła Lipce.
Jak dowiedział się portal MojaOrunia, urzędnicy opracowują teraz koncepcję budowy buspasa na znacznie dłuższym odcinku Traktu św. Wojciecha. Mowa o fragmencie od ulicy Gościnnej do centrum Gdańska. Taką informację potwierdził w rozmowie z nami rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego Zygmunt Gołąb.
Koncepcja ma być gotowa jeszcze w kwietniu. Urzędnicy podkreślają jednak, że koncepcja będzie musiała przejść szereg uzgodnień i nie jest powiedziane, że zostanie wprowadzona w życie.
Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że tego typu inwestycja może być podzielona na etapy, a szybciej buspas może pojawić się na odcinku od Gościnnej do Sandomierskiej. Do tematu wrócimy.
Jeden z urzędników zwraca uwagę, że znacznie trudniej będzie wprowadzić buspas na odcinku od Sandomierskiej do centrum. Bo takie rozwiązanie (bez poszerzenia Traktu) może spowodować wzrost korków na tym odcinku, ale także dalej, np. na Małomiejskiej. - Teoretycznie, to co autobus zyskałby na buspasie na Trakcie, straciłby w korkach na Małomiejskiej i wyżej - słyszymy.