W środę 10 listopada o godz. 18:00 porozmawiamy z Piotrem Prósinowskim i Piotrem Krzywdzińskim o tym, dlaczego i jak warto zajmować się grami wideo jako zjawiskiem kulturowym i socjologicznym. Wbrew pozorom, wcale nie tylko w kontekście ich potencjalnych zagrożeń. Zaproszeni goście, autorzy publikacji „Cyfrowa miłość. Romanse w grach wideo”, założyciele stowarzyszenia Inicjatywa Nox i sami zapaleni gracze postarają się udowodnić, że wcale nie taki diabeł straszny, jak go malują, a z gier komputerowych można korzystać zdrowo, z korzyścią dla siebie i innych.
„Gry wideo są tekstem kultury, tak samo jak film czy książka, korzystanie z nich wymaga pewnych kompetencji, ale same w sobie nie są zagrożeniem. Są pewnego rodzaju narzędziem, którym możemy sobie zaszkodzić, ale i sporo zbudować, także własną tożsamość, kompetencje, wspólnotę” – tłumaczą rozmówcy.
Spotkanie ma stać się szansą na rzeczową rozmowę, inną od zerojedynkowych uogólnień. Gry komputerowe mogą stać się ciekawym elementem relacji rodzinnych, świetnym materiałem dla pracy terapeuty, czy polem do dzielenia się doświadczeniem. „Dlatego na spotkanie z kolejnymi Pasażerami zapraszamy rodziców nastolatków i dzieci, nauczycieli i oczywiście tych, co grają lub nie, a chcą rozumieć” – mówi Monika Jarząbek, kierowniczka Stacji Orunia GAK.
Gośćmi wydarzenia będą:
Piotr Prósinowski - absolwent pedagogiki: wczesnej edukacji z językiem angielskim oraz edukacji międzykulturowej i regionalnej, doktorant Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego badający obszar nowych mediów oraz specjalista ds. profilaktyki Ośrodka Profilaktyki i Terapii Uzależnień w Gdyni. Dodatkowo prezes Fundacji Inicjatywa Nox oraz współautor książki "Cyfrowa Miłość. Romanse w grach wideo".
Piotr Krzywdziński - absolwent Socjologii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. W obszarze jego zainteresowań naukowych znajdują się metodologia, historia, literatura piękna oraz nowe media. Wiceprezes Fundacji Inicjatywa Nox oraz współautor książek "Socjologia Światów Wyobrażonych" oraz "Cyfrowa Miłość. Romanse w grach wideo", jak i innych artykułów o tematyce społecznej, kulturowej oraz edukacyjnej.
Rozmowę poprowadzi Anna Sadowska, trójmiejska przewodniczka, aktywistka i miłośniczka historii lokalnych, stażystka Stacji Orunia GAK.
Cykl „Rozmowy w poczekalni” to koncepcja rozmów na żywo z ciekawymi interlokutorami o ważnych sprawach, prowadzonych w klimacie uważności. Bliskie sąsiedztwo stacji kolejowej, symbolu szybkiego przemieszczania się i pędu za codziennymi sprawami inspiruje do tego, by przekornie wysiąść z pociągu, zatrzymać się na stacji i oddać rozmowie z drugim człowiekiem, rozmowie innej od „small talków” czy miniatur językowych z rodem z messengera czy innych komunikatorów.