- W ostatnim czasie zamontowano na trasie 47 słupów trakcyjnych. Poza tym na odcinku ul. Łódzkiej i Piotrkowskiej zamontowano podkłady i szyny łącznie z podbiciem, ustawiono też słupy oświetleniowe wzdłuż ścieżki rowerowej i chodnika. Na odcinku od ul. Piotrkowskiej do pętli trwają z kolei prace związane z budową kanalizacji deszczowej i sieci wodociągowej - informują gdańscy urzędnicy.
Trasa biec będzie od pętli Ujeścisko do al. Havla. Tramwaj będzie poruszał się na południe od obecnej ul. Warszawskiej. Wzdłuż trasy zaplanowano cztery przystanki tramwajowe: w pobliżu skrzyżowania z - także planowaną - ul. Unruga, ul. Piotrkowską i al. Havla. - Wzdłuż linii tramwajowej wykonany zostanie chodnik oraz droga rowerowa, zagospodarowana zostanie zieleń, pojawią się elementy małej architektury, w tym ławki, stojaki na rowery i kosze na odpadki - informują urzędnicy.
Nowa trasa włączy się do al. Havla na wysokości istniejącego skrzyżowania z ul. Łódzką. W tej okolicy istnieje już linia tramwajowa. W przyszłości powstanie też nowy przystanek. W ten sposób mieszkańcy Ujeściska będą mogli bezpośrednio dotrzeć tramwajem do centrum Gdańska. Nowa linia ma być gotowa w 2023 r.
W najbliższych tygodniach zbudowany zostanie peron tramwajowy na ul. Łódzkiej (w kierunku ul. Piotrkowskiej). Wzdłuż ulicy Piotrkowskiej powstaną też chodniki.
Warto przypomnieć, że aleja Havla, do której niedługo docierać będą tramwaje z Ujeściska, została otwarta w 2011 r. Kilka miesięcy później aleją Havla pojechały pierwsze tramwaje, które połączyły Chełm z pętlą przy ulicy Świętokrzyskiej. W ostatnich 10 latach południe Gdańska (patrząc na przyrost mieszkańców i nowych osiedli) rozwija się najszybciej.
Tramwaj z Ujeściska ma wesprzeć tutejszych mieszkańców, ale wiele osób zwraca uwagę na potrzebę budowy m.in. Nowej Świętokrzyskiej. Miasto ma też w planach (ale to perspektywa przynajmniej 10 lat) stworzenie linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, którą z południowego Gdańska (wzorem obecnej SKM-ki) będzie można szybko docierać do centrum miasta.