28 marca minął termin nadsyłania ofert w przetargu na realizację Nowej Świętokrzyskiej. Wpłynęły trzy oferty: Budimex S.A. - 148 463 581 zł Konsorcjum firm: Kobylarnia S.A. i Mirbud S.A. - 94 470 000 zł STRABAG Sp. z o.o. - 81 478 394, 88 zł
Miasto informuje, że obecnie "analizuje oferty". W budżecie Gdańska na realizację inwestycji zabezpieczono blisko 89 mln zł.
Warto przypomnieć, że o budowie Nowej Świętokrzyskiej miasto mówi już od blisko 10 lat. W grudniu 2022 r. Inwestycja na pierwszy etap dostała 65 mln zł dofinansowania z rządowego funduszu Polski Ład.
Urzędnicy informują, że projekt Nowej Świętokrzyskiej jest ściśle powiązany z inwestycją planowaną przez Urząd Marszałkowski w Gdańsku, budową linii kolejowej PKM w kierunku Gdańska Południe. - Dlatego też przetarg na Nową Świętokrzyską dotyczył nie tylko samej budowy, ale także przeprojektowania niektórych, dotychczasowych rozwiązań warunkujących przyszłą realizację linii PKM - tłumaczą przedstawiciele magistrastu.
"Zmiany w projekcie będą dotyczyły m.in. przekroju jezdni, a także układu w okolicy pętli Łostowice Świętokrzyska oraz w rejonie Al. Havla. Dzięki takim działaniom możliwa będzie realizacja obydwu zadań inwestycyjnych, które uwzględniają potrzeby zarówno drogowe jak również te, związane z połączeniem kolejowym. Przetarg objął budowę trasy od pętli Łostowice-Świętokrzyska do ul. Kampinoskiej wraz z budową obiektów inżynierskich. Ponadto przewidywana jest budowa drogi rowerowej, chodników i oświetlenia. Jednym z elementów inwestycji będzie także remont nawierzchni odcinka ul. Kampinoskiej" - czytamy na stronie miasta.
Od momentu podpisania umowy z wykonawcą budowa Nowej Świętokrzyskiej ma potrwać ponad trzy lata.