Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz zaprasza dzieci i młodzież szkolną na turniej „Ferie z piłką”. Drużyny będą podzielone na 3 kategorie wiekowe: 1. Szkoły podstawowe – rozgrywki odbędą się 30 stycznia 2. Gimnazja – rozgrywki odbędą się 31 stycznia 3. Szkoły ponadgimnazjalne – rozgrywki odbędą się 1 lutego W każdej kategorii wiekowej może wziąć udział maksymalnie 10 drużyn, decyduje kolejność zgłoszeń. Regulamin rozgrywek znajduje się w załączniku nr 1.
Zgłoszenie powinno zawierać:
1. Nazwę drużyny.
2. Listę zawodników (imię i nazwisko) ze wskazaniem kapitana drużyny.
3. Imię i nazwisko oraz telefon i mail kontaktowy do opiekuna/trenera drużyny.
Regulamin Turnieju „Ferie z Piłką”
Dla Dzieci i Młodzieży w dniach 30.01.2012-01.02.2012
1. Turniej Piłki Nożnej Halowej dla dzieci ze szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich odbędzie się w dniach 30-31 stycznia i 1 lutego 2012 roku w Zespole Szkół Inżynierii Środowiska w Gdańsku ul. Smoleńska 5/7,
2. e-mail: jan.ptach@gdansk.gda.pl lub mateusz.wojewoda@gdansk.gda.pl
3. Szkoły Podstawowe rozegrają zawody w dniu 30.01.2012 r., rozpoczęcie turnieju godz.9.00
Szkoły Gimnazjalne rozegrają zawody w dniu 31.01.2012 r., rozpoczęcie turnieju godz. 9.00
Szkoły Średnie rozegrają zawody w dniu 01.02.2012 r., rozpoczęcie turnieju godz.9.00
4. Uczestnikami Turnieju są dzieci i młodzież, (zarówno chłopcy, jak i dziewczęta).
5. Na każdą grupę wiekową przewidujemy 10 drużyn. Liczy się kolejność zgłoszeń
6. Na boisku przebywa 5 zawodników.
7. Każda drużyna wystawia maksymalnie 8 zawodników.
8. Zawodnicy zobowiązani są posiadać legitymację szkolną lub inny dokument ze zdjęciem umożliwiający identyfikację.
9. Nie posiadanie dokumentu może być podstawą do wykluczenia zawodnika z rozgrywek.
10. System rozgrywek oparty będzie na eliminacjach grupowych (2 grupy w każdej kategorii wiekowej), systemem każdy z każdym, oraz na finałach o poszczególne miejsca rozgrywanych systemem pucharowym.
11. Przydział do poszczególnych grup odbywa się na podstawie losowania.
12. Od miejsca zajętego w rozgrywkach grupowych uzależniona jest gra o miejsca
w klasyfikacji końcowej.
13. W poszczególnych meczach fazy grupowej drużyny otrzymują odpowiednio:
- 3 pkt. – za zwycięstwo
- 1 pkt. – za remis
- 0 pkt. – za przegraną
14. W rozgrywkach o kolejności zespołów w tabeli decyduje ilość zdobytych punktów.
W przypadku równej ilości punktów decyduje kolejno:
- bezpośredni wynik między zainteresowanymi drużynami
- korzystniejsza różnica bramek z rozegranych spotkań
- większa liczba zdobytych bramek
- losowanie
15. W fazie rozgrywek pucharowych w przypadku remisu, obowiązywać będą rzuty karne
wg obowiązujących przepisów PZPN.
16. W trakcie zawodów obowiązują zmiany hokejowe na własnej połowie boiska.
17. Kary indywidualne – kary wychowawcze: 1, 2, 3 minuty oraz wykluczenie z gry
(czerwona kartka).
18. Otrzymanie czerwonej kartki powoduje automatyczne odsunięcie zawodnika od gry
w następnym meczu.
19. Zawodnik wykluczony, nie może powrócić do gry ani zajmować miejsca na ławce rezerwowych. Zawodnik rezerwowy może wejść do gry po upływie 2 minut
od wykluczenia współpartnera o ile wcześniej drużyna nie utraci bramki (bezpośrednio po utracie bramki można uzupełnić skład).
20. Wszystkie rzuty wolne są rzutami pośrednimi.
21. Piłka odbita od sufitu – rzut wolny pośredni dla drużyny przeciwnej
22. Wyrzut z autu wykonywany jest nogą z ziemi (rzut wolny pośredni) z linii bocznej
boiska.
23. Wślizgi są niedozwolone.
24. Odległość muru od piłki – 3 m.
25. Wprowadzenie piłki do gry musi nastąpić w ciągu 5 sekund od momentu kontaktu
zawodnika z piłką (w przeciwnym razie drużyna traci piłkę).
26. O zatrzymaniu czasu podczas gry decyduje sędzia zawodów.
27. Mecze rozgrywane będą według przedstawionego grafiku minutowego (terminarz
zostanie podany zgłoszonym drużynom w późniejszym terminie).
28. Zawodnicy mogą grać wyłącznie w obuwiu przeznaczonym do gry w halową piłkę
nożną.
29. Drużyny powinny posiadać (w miarę możliwości) jednakowe stroje sportowe.
30. Zawody zostaną zweryfikowane jako walkower w przypadku, gdy:
- drużyna nie stawi się na zawody (lub stawi się w czasie dłuższym niż 10 min
od wyznaczonego terminu)
- w składzie drużyny pojawi się zawodnik nieuprawniony (np. po czerwonej kartce)
- drużyna przed zakończeniem zawodów samowolnie zejdzie z boiska
- w składzie drużyny liczba zawodników będzie mniejsza niż 4
- jeżeli zawodnik, członek kierownictwa lub trener drużyny w czasie zawodów znieważy
któregokolwiek z sędziów
- zawodnik drużyny wykluczony z gry nie opuści boiska w czasie 2 minut
31. W przypadku naruszenia przepisów przez obie drużyny, zostaną one ukarane
obustronnym walkowerem.
32. Na czas trwania Turnieju zostanie powołana Komisja Techniczna w składzie:
Sędzia Główny Turnieju oraz dwóch przedstawicieli Komitetu Organizacyjnego.
33. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem obowiązują przepisy
oraz regulamin dyscyplinarny PZPN.
34. Organizatorami Turnieju są :Zespół Szkół Inżynierii Środowiska oraz Biuro Prezydenta ds. Sportu i Euro 2012
Cele Turnieju:
1. Propagowanie sportu, a w szczególności piłki nożnej wśród dzieci i młodzieży,
2. Promocja Miasta Gdańska oraz regionu pomorskiego jako miejsca rozgrywania Mistrzostw Europy w piłce nożnej „Euro 2012”
3. Propagowanie zdrowej rywalizacji „Fair Play”
Projekt „Futbolowy Gdańsk 2012”