Kilka dni temu rozpoczął się remont Kanału Raduni nieopodal ulicy Małomiejskiej. Od miesiąca prace trwają już w rejonie Zaroślaka. Jak zapewnia wykonawca, wszystko idzie zgodnie z planem.
- Realizacja kontraktu na przebudowę Kanału Raduni przebiega bez opóźnień, zgodnie z harmonogramem – informuje Małgorzata Jaros–Kaczmarek, rzecznik prasowy firmy Hydrobudowa (wykonawcy projektu).
O zakresie prac i wszystkich związanych z tą inwestycją terminach pisaliśmy tutaj.
Postanowiliśmy sprawdzić, czy remont nie stanowi problemu dla mieszkańców sąsiadujących z obszarem Kanału.
- Relacje z mieszkańcami nie utrudniają prac, wszelkie związane z tym kwestie sprawnie nadzoruje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska – zapewnia Jaros–Kaczmarek.
- W momencie gdy pojawiają się problemy, staramy się rozwiązywać je na bieżąco. Na wszystkie sygnały reagujemy bez zbędnej zwłoki – mówi Ewa Zielińska z DRMG.
- Główne konflikty dotyczą drzew posadzonych przez mieszkańców na działkach Skarbu Państwa tj. między linią umocnień brzegowych a granicą działek będących własnością prywatną. Drzewa musiały zostać usunięte na potrzeby projektu – wyjaśnia Zielińska.
Ponieważ, kwestia wycinania drzew wzbudziła wiele emocji jeszcze przed rozpoczęciem prac na Oruni (na spotkaniu informacyjnym, które odbyło się w grudniu), Zielińska przewiduje, że tego typu problemów nie można wykluczyć w przyszłości.
W ramach skarg i interwencji Dyrektor Rozbudowy Miasta Gdańska przyjmuje w środy w godzinach 10:00 – 11:00.
ul. Piekarnicza 16
80-126 Gdańsk
tel. 58 320-51-00 , 58 320-51-01
e-mail sekretariat@drmg.gdansk.pl