O tym, że poczta przy ulicy Gościnnej działa nie tak jak powinna, dowiedzieliśmy się od naszego czytelnika. Poprosił on nas o interwencję. Okazało się, że także inni klienci tej placówki mają podobne zdanie. Padały mocne słowa, ale, co ważniejsze, padały też argumenty. Ludzie skarżyli się na długie kolejki, regularne gubienie awizo, niedostarczanie przesyłek na czas, słabą organizację pracy. Z relacji tych wynikało, że pracownicy poczty przy ulicy Gościnnej w żaden sposób nie kierują się dewizą „klient nasz Pan”, przeciwnie, traktują interesantów jako zło konieczne. O wypowiedź w tej kwestii poprosiliśmy rzecznika gdańskiej poczty. Obiecał on zgłosić sprawę do dyrekcji Oddziału Regionalnego Poczty Gdańskiej. Po niedługim czasie dowiedzieliśmy się, że opisywany przez nas przedmiot utyskiwań zostanie poddany kontroli. Czekaliśmy na jej wyniki z niecierpliwością. Oto one:
- Kontrola poczty przy ulicy Gościnnej nie wykazała żadnych uchybień. Stwierdzono, że obsługa klientów jest właściwa. Wyjątkiem był tylko okres, kiedy instytucja ta przeżywała braki kadrowe, ale problem ten został już rozwiązany – odpowiada nam Jacek Przyborski, rzecznik Gdańskiej Poczty.
Pytamy, jak kontrolujący pocztę przy ulicy Gościnnej urzędnicy odnieśli się do poszczególnych zarzutów, stawianych przez jej klientów.
- Mogę tylko powtórzyć raz jeszcze: nie stwierdzono żadnych uchybień w funkcjonowaniu poczty przy ulicy Gościnnej. Jeżeli dla któregoś z naszych klientów nie jest to odpowiedź satysfakcjonująca, zawsze może wysłać skargę na działalność naszych placówek do dyrekcji ORPG. Zostanie ona rozpatrzona i osoba ta uzyska szczegółową odpowiedź – tłumaczy Jacek Przyborski.
Wszystkim, którym trudno zgodzić się ze stwierdzeniem, że na opisywanym tu oddziale poczty „obsługa klientów jest właściwa” zachęcamy do wysyłania swoich uwag do Oddziału Regionalnego Poczty Gdańskiej na adres mailowy: sekretariatcp-gdansk@gdansk.poczta-polska.pl. My również nie zostawimy tak tego tematu. A może powinniśmy? Czekamy na Wasze opinie.