Zmiany na Trakcie
Przede wszystkim zmieni się Trakt Św. Wojciecha. Według planów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, na wysokości ul. Borkowskiej, czyli miejsca, gdzie powstanie „węzeł Lipce“, stworzony zostanie dodatkowy pas do lewoskrętu dla kierowców jadących z północy (od strony Gdańska). Taką zmianę wymusił fakt, iż zjazd i wjazd na obwodnicę znajdują się wyłącznie od strony Żuław. Kierowcy jadący z północy będą musieli przeciąć oś Traktu, żeby wjechać na obwodnicę. Dodatkowo na skrzyżowaniu tym zostanie zamontowana sygnalizacja świetlna, usprawniająca ruch na węźle.
- Przepustowość tego węzła została ustalona według obowiązujących przeliczników – mówi inż. Mirosław Żmuda z Transprojektu. - Wykonaliśmy analizy, które przewidują sytuację aż do 2025 roku. Do tego czasu warunki dla ruchu na Trakcie nie powinny się pogorszyć. Dodatkowo sygnalizacja świetlna uporządkuje i uczyni ten ruch bezpieczniejszym.
Zmiany przy „węźle Lipce“
Oprócz Traktu Św. Wojciecha zmianom ulegnie też na przykład ul. Borkowska. Zostanie ona utwardzona i poszerzona, m.in. dlatego, że na etapie budowy będzie ważną linią dowozu materiałów budowlanych.
- Wzdłuż obwodnicy powstanie kilka dodatkowych dróg serwisowych – tłumaczy rzecznik GDDKiA, Piotr Michalski – czyli takich, które mają umożliwiać lokalnym mieszkańcom mozliwość dojazdu do domostw i miejsc pracy. Niektóre z nich będą miały kilkadziesiąt metrów, ale wybudowane zostaną też dłuższe odcinki. Wśród tych dłuższych można wymienić na przykład drogę łącząca ulicę Niegowską z Żuławską.
Do artykułu dołączyliśmy mapy obwodnicy. Pomarańczowym kolorem oznaczono nowe drogi techniczne biegnące wzdłuż drogi ekspresowej. Ulicę Borkowską oznaczono kolorem różowym.