Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.

Rozumiem

Niedziela, 23/06/2024

Portal dzielnic: Orunia Dolna, Orunia Górna, Lipce, Św. Wojciech, Olszynka, Ujeścisko

menu menu menu menu menu

REKLAMA

Odzyskiwanie uroku — Szare Wrony: Alicja Karska & Ania Witkowska | Galeria Peron

 1 dodane: 16:18, 18/03/24

tagi:WystawaWernisaż

Odzyskiwanie uroku. Rewolucja w modzie zrównoważonej Wystawa Odzyskiwanie uroku Alicji Karskiej i Ani Witkowskiej – duetu artystycznego Szare Wrony, łączy dwa ważne aspekty: sztukę ubrań vintage i filozofię Kintsugi. Kintsugi to japońska technika naprawy ceramiki, w której zamiast ukrywać pęknięcia, używa się złota lub innych metalów szlachetnych, aby podkreślić i uwypuklić niedoskonałości. To symboliczne podejście do naprawy, które przypomina nam, że zepsute rzeczy mogą być piękne i wartościowe.

Odzyskiwanie uroku — Szare Wrony: Alicja Karska & Ania Witkowska | Galeria Peron
Odzyskiwanie uroku — Szare Wrony: Alicja Karska &
Fot. STACJA ORUNIA

Fotografia 1 z 1

Wernisaż 28.03.2024 (czwartek) g. 17.00
Czas trwania wystawy: 28.03.2024 – 30.04.24
Odzyskiwanie uroku. Rewolucja w modzie zrównoważonej
Wystawa Odzyskiwanie uroku Alicji Karskiej i Ani Witkowskiej – duetu artystycznego Szare Wrony, łączy dwa ważne aspekty: sztukę ubrań vintage i filozofię Kintsugi.
Kintsugi to japońska technika naprawy ceramiki, w której zamiast ukrywać pęknięcia, używa się złota lub innych metalów szlachetnych, aby podkreślić i uwypuklić niedoskonałości. To symboliczne podejście do naprawy, które przypomina nam, że zepsute rzeczy mogą być piękne i wartościowe.
Wystawa prezentuje ubrania vintage, które przeszły swoje życie, ale wciąż mają wiele do powiedzenia. Alicja Karska i Ania Witkowska wykorzystują technikę Kintsugi, aby naprawić te ubrania, nadając im nowe życie. Ich przeróbki są świadomym wyborem, alternatywą dla masowej produkcji odzieży. To slow fashion w praktyce. Artystki nie tylko naprawiają ubrania, ale także wykorzystują materiały z recyklingu. To prawdziwy uprecycling, który minimalizuje ślad węglowy. Każdy kawałek materiału ma swoją historię, a teraz staje się częścią czegoś nowego.
Szare Wrony nie boją się eksperymentować. Na wystawie będzie można zobaczyć wełniane swetry z reliefowymi aplikacjami, haftami, kolorowymi łatami – wszystko wykonane ręcznie. To twórcze podejście do używanych rzeczy, które zachwyca
i inspiruje.
Prezentacja Odzyskiwanie uroku przekonuje, że naprawianie i tworzenie z pasją może być piękne i ekologiczne. Ta wystawa to manifest dla środowiska naturalnego i naszej planety Ziemia.
Kuratorka: Anna Brudzińska
Byłoby to w naszej słabości oraz w naszych trudnościach jakąś pociechą, gdyby wszystko niszczało tak wolno, jak powstaje. Tymczasem zysk wzrasta powoli, a strata spiesznie.
Seneka „Listy moralne do Lucyliusza”,
za Edwin Bendyk „W Polsce, czyli wszędzie. Rzecz o upadku i przyszłości świata”
Możemy przejść na takie metody gospodarowania, które nie tylko ograniczają do minimum szkody, ale wręcz aktywnie przyczyniają się do regeneracji ekosystemów.
Jason Hickel, „Mniej znaczy lepiej. O tym, jak odejście od wzrostu gospodarczego ocali świat”
Żyjemy dzisiaj w potrójnie niejasnym, dwuznacznym świecie; dwuznaczny jest sam kapitalizm z jego wielkim bogactwem i wielką nędzą, zdolnością do tworzenia i wyjaławiania; dwuznaczna jest nasza tożsamość, stosunek jaźni do ciała i jaźni do świata; dwuznaczna jest wreszcie sama sztuka, jej cel i znaczenie. Moda jest jednym z najbardziej dostępnych i łatwych środków wyrażania tych dwuznaczności. Moda jest nowoczesną ironią.
Elisabeth Wilson, „Adorned in Dreams. Fashion and Modernity”
Jeśli rzeczy, które posiadamy, będziemy traktować jak potencjalne śmieci, to przedmioty i narzędzia wytwarzane masowo obrócą się przeciwko nam, niczym współczesny uczeń czarnoksiężnika.
Victor Papanek, „Dizajn dla realnego świata. Środowisko człowieka i zmiana społeczna”
Wszyscy zaciągamy dług energetyczny. Robimy to wobec natury i pokoleń, które idą po nas. Nasze dzieci już wiedzą, że nie mają wyboru, że dostają „w spadku” świat z plastikiem i wyspami śmieci.
Jak pisze Andrzej Leder, żyjemy w czasach, w których ekonomia powinna zajmować się dystrybucją nadmiaru, który wyprodukowaliśmy. Powinniśmy dążyć do zamykania cyklu ekonomicznego, by generować jak najmniej odpadów.
Przyjrzymy się więc temu, co już istnieje, każdy ze swojej perspektywy.
Nasza wystawa jest podpowiedzią, pretekstem do dyskusji.
Szare Wrony / Alicja + Ania
Szare Wrony — To duet Alicji Karskiej i Anny Witkowskiej, który od 2021 współtworzy projekt artystyczno-rzemieślniczy. Szare Wrony zajmują się autorskim upcyclingiem odzieży wełnianej w duchu ekonomii cyrkularnej. Poprzez powtórne użycie i kreatywne prace naprawcze dziewczyny próbują przedefiniować strategie konsumenckich wyborów, z uwagi na nieuchronną katastrofę klimatyczną. Swoje prace Alicja i Ania prezentowały się w ramach Gdynia Design Days (2023) czy w Łódzkim Centrum Dizajnu.

Wernisaż 28.03.2024 (czwartek) g. 17.00
Czas trwania wystawy: 28.03.2024 – 30.04.24

Odzyskiwanie uroku. Rewolucja w modzie zrównoważonej

Wystawa Odzyskiwanie uroku Alicji Karskiej i Ani Witkowskiej – duetu artystycznego Szare Wrony, łączy dwa ważne aspekty: sztukę ubrań vintage i filozofię Kintsugi.

Kintsugi to japońska technika naprawy ceramiki, w której zamiast ukrywać pęknięcia, używa się złota lub innych metalów szlachetnych, aby podkreślić i uwypuklić niedoskonałości. To symboliczne podejście do naprawy, które przypomina nam, że zepsute rzeczy mogą być piękne i wartościowe.

Wystawa prezentuje ubrania vintage, które przeszły swoje życie, ale wciąż mają wiele do powiedzenia. Alicja Karska i Ania Witkowska wykorzystują technikę Kintsugi, aby naprawić te ubrania, nadając im nowe życie. Ich przeróbki są świadomym wyborem, alternatywą dla masowej produkcji odzieży. To slow fashion w praktyce. Artystki nie tylko naprawiają ubrania, ale także wykorzystują materiały z recyklingu. To prawdziwy uprecycling, który minimalizuje ślad węglowy. Każdy kawałek materiału ma swoją historię, a teraz staje się częścią czegoś nowego.

Szare Wrony nie boją się eksperymentować. Na wystawie będzie można zobaczyć wełniane swetry z reliefowymi aplikacjami, haftami, kolorowymi łatami – wszystko wykonane ręcznie. To twórcze podejście do używanych rzeczy, które zachwyca i inspiruje.

Prezentacja Odzyskiwanie uroku przekonuje, że naprawianie i tworzenie z pasją może być piękne i ekologiczne. Ta wystawa to manifest dla środowiska naturalnego i naszej planety Ziemia.

Kuratorka: Anna Brudzińska

 

Byłoby to w naszej słabości oraz w naszych trudnościach jakąś pociechą, gdyby wszystko niszczało tak wolno, jak powstaje. Tymczasem zysk wzrasta powoli, a strata spiesznie.

 

Seneka „Listy moralne do Lucyliusza”,

za Edwin Bendyk „W Polsce, czyli wszędzie. Rzecz o upadku i przyszłości świata”

 

Możemy przejść na takie metody gospodarowania, które nie tylko ograniczają do minimum szkody, ale wręcz aktywnie przyczyniają się do regeneracji ekosystemów.

 

Jason Hickel, „Mniej znaczy lepiej. O tym, jak odejście od wzrostu gospodarczego ocali świat”

 

Żyjemy dzisiaj w potrójnie niejasnym, dwuznacznym świecie; dwuznaczny jest sam kapitalizm z jego wielkim bogactwem i wielką nędzą, zdolnością do tworzenia i wyjaławiania; dwuznaczna jest nasza tożsamość, stosunek jaźni do ciała i jaźni do świata; dwuznaczna jest wreszcie sama sztuka, jej cel i znaczenie. Moda jest jednym z najbardziej dostępnych i łatwych środków wyrażania tych dwuznaczności. Moda jest nowoczesną ironią.

 

Elisabeth Wilson, „Adorned in Dreams. Fashion and Modernity”

 

Jeśli rzeczy, które posiadamy, będziemy traktować jak potencjalne śmieci, to przedmioty i narzędzia wytwarzane masowo obrócą się przeciwko nam, niczym współczesny uczeń czarnoksiężnika.

 

Victor Papanek, „Dizajn dla realnego świata. Środowisko człowieka i zmiana społeczna”

 

Wszyscy zaciągamy dług energetyczny. Robimy to wobec natury i pokoleń, które idą po nas. Nasze dzieci już wiedzą, że nie mają wyboru, że dostają „w spadku” świat z plastikiem i wyspami śmieci.

Jak pisze Andrzej Leder, żyjemy w czasach, w których ekonomia powinna zajmować się dystrybucją nadmiaru, który wyprodukowaliśmy. Powinniśmy dążyć do zamykania cyklu ekonomicznego, by generować jak najmniej odpadów.

Przyjrzymy się więc temu, co już istnieje, każdy ze swojej perspektywy.

Nasza wystawa jest podpowiedzią, pretekstem do dyskusji.

Szare Wrony / Alicja + Ania


Szare Wrony — To duet Alicji Karskiej i Anny Witkowskiej, który od 2021 współtworzy projekt artystyczno-rzemieślniczy. Szare Wrony zajmują się autorskim upcyclingiem odzieży wełnianej w duchu ekonomii cyrkularnej. Poprzez powtórne użycie i kreatywne prace naprawcze dziewczyny próbują przedefiniować strategie konsumenckich wyborów, z uwagi na nieuchronną katastrofę klimatyczną. Swoje prace Alicja i Ania prezentowały się w ramach Gdynia Design Days (2023) czy w Łódzkim Centrum Dizajnu.

 

Galeria artykułu

Odzyskiwanie uroku — Szare Wrony: Alicja Karska & Ania Witkowska | Galeria Peron

Odzyskiwanie...

+ Dodaj komentarz (-) Anuluj

Komentarze (0)

Uwaga! Jeśli chcesz aby przy komentarzu pojawiła się nazwa użytkownika musisz być zalogowany. Jeśli nie masz jeszcze konta - zarejestruj się.

Proszę odczytaj kod potwierdzający z obrazka i wpisz w pole poniżej. Wielkość liter nie ma znaczenia. Jeśli masz problem z odczytaniem kodu, wczytaj nny obrazek

REKLAMA

REKLAMA

Ostatnie ogłoszenia

• Wiecej ogłoszeń