Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.

Rozumiem

Poniedziałek, 23/10/2017

Portal dzielnic: Orunia Dolna, Orunia Górna, Lipce, Św. Wojciech, Olszynka, Ujeścisko

menu menu menu menu menu

REKLAMA

ikona

Nie jesteś zalogowany!



separator

Dołacz do nas!

• Rejestracja

REKLAMA

link

Zaproś znajomego na naszą stronę

e-mail znajomego:

Twoje imię:

naglowek partnerzy_wrzeszcz partnerzy_stogi partnerzy_mmtrojmiasto logo_dworku logo_osowa logo_roo stara oliwa

„Limuzyny" wjeżdzają do Gdańska

 28 dodane: 16:00, 03/10/10

tagi:tramwajepętlaNowa ŁódzkaŚwiętokrzyskaUjeścisko

W ostatnią sobotę na pętli tramwajowej „Chełm Witosa” odbył się festyn komunikacyjny. Podczas imprezy zaprezentowane zostały m.in. nowe tramwaje „SWINGI”, które już w 2012 roku zabiorą pasażerów w kierunku Gdańska Południe aż na ulicę Świętokrzyską.

„Limuzyny
„Limuzyny" wjeżdzają do Gdańska
Fot. gosc19.52

Fotografia 1 z 28

Produkowane przez bydgoską firmę PESA tramwaje „120NaG SWING” zasilą (na zamówienie Zakładu Komunikacji Miejskiej) gdańskąflotę transportową. W najbliższych latach w Gdańsku ma się ich pojawić w sumie aż 35. Kosztować będą 305,5 mln złotych.

Te trzydziestometrowe tramwaje (o 3 metry dłuższe od dwóch wagonów popularnej 105N) wyposażone są m.in. w nowoczesny system klimatyzacji, ogrzewania i wentylacji, płynne przyśpieszanie i hamowanie, 22 komputery pokładowe, monitory pokazujące trasę tramwaju oraz monitoring zarówno wewnętrzny jak i zewnętrzny. Te „limuzyny na torach”, które są w stanie pomieścić 245 pasażerów będą obsługiwały przede wszystkim trasę na Chełm i od 2012 r. także tę na Ujeścisko.
- Pod koniec tego roku ruszą prace budowlane na Nowej Łódzkiej, a już za dwa lata pojedzie tam tramwaj – obiecuje prezydent Gdańska, Paweł Adamowicz.

Oprócz pokazu nowoczesnych pojazdów było również wiele innych atrakcji. Najmłodsi mogli zobaczyć od środka radiowóz policyjny i wóz strażacki, nieco starsi stali w długiej kolejce, by przejechać się symulatorem autobusu w... autobusie. Każdy, kto odstał swoje w kolejce, mógł w ogromnym ścisku przejechać się popularnym „ogórkiem”. Oprócz jelcza nie zabrakło innych, popularnych w swoim czasie gdańskich tramwajów: Bergmanna z 1927 r., Konstal N z 1952 r. oraz tramwaju konnego marki Herbrand z 1873 roku.


Każdy tramwaj PESA „120NaG SWING" otrzyma swojego patrona, osobę, która zasłużyła się dla Gdańska.
Pierwszymi patronami są:
- Daniel Gralath, gdański burmistrz z XVIII wieku, założyciel Wielkiej Alei Lipowej.
- Władysław Czerny, wiceprezydent Gdańska, który tuż po zakończeniu II Wojny Światowej zajmował się m.in. tworzeniem komunikacji miejskiej.

„Limuzyny" wjeżdzają do Gdańska

„Limuzyny"...

„Limuzyny" wjeżdzają do Gdańska

„Limuzyny"...

„Limuzyny" wjeżdzają do Gdańska

„Limuzyny"...

„Limuzyny" wjeżdzają do Gdańska

„Limuzyny"...

„Limuzyny" wjeżdzają do Gdańska

„Limuzyny"...

+ Dodaj komentarz (-) Anuluj

Komentarze (1)

Uwaga! Jeśli chcesz aby przy komentarzu pojawiła się nazwa użytkownika musisz być zalogowany. Jeśli nie masz jeszcze konta - zarejestruj się.

Proszę odczytaj kod potwierdzający z obrazka i wpisz w pole poniżej. Wielkość liter nie ma znaczenia. Jeśli masz problem z odczytaniem kodu, wczytaj nny obrazek

awatar

gosc

 

20:17, 03/10/10

Droga Redakcjo, mogliście dać wcześniej ogłoszenie, to bym sobie przyszedł. A tak to się dowiedziałem po fakcie :/

zgloś naruszenie

REKLAMA

REKLAMA