Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.

Rozumiem

Piątek, 22/11/2019

Portal dzielnic: Orunia Dolna, Orunia Górna, Lipce, Św. Wojciech, Olszynka, Ujeścisko

menu menu menu menu menu

REKLAMA

Drogowa rewolucja na południu. Te ulice powstaną najszybciej

 1 dodane: 15:40, 02/11/16

tagi:

Najbliższe trzy, cztery lata to niemała rewolucja drogowa na południu Gdańska. Najszybciej na horyzoncie pojawi się Nowa Bulońska Północna, a w ślad za nią – także i tramwaj wzdłuż Nowej Warszawskiej.

 Drogowa rewolucja na południu. Te ulice powstaną najszybciej
Drogowa rewolucja na południu. Te ulice powstaną
Fot. p.olejarczyk

Fotografia 1 z 1

Dynamicznie rozwijające się południe Gdańska stoi rano w wielkim korku. Sznur aut wydłuża się wprost proporcjonalnie wraz z oddawanymi tutaj kolejnymi inwestycjami mieszkaniowymi. A tych ostatnich wciąż nie brakuje, także więc po Świętokrzyskiej, alei Havla, Wilanowskiej, czy Armii Krajowej jeździ coraz więcej samochodów. Również i w godzinach szczytu w tramwajach, ale i autobusach panuje ścisk nie do wytrzymania.

Ratunkiem dla południowych rubieży miasta mają być kolejne inwestycje drogowe. Od lat mówi się o stworzeniu alternatywnego połączenia z Wrzeszczem. Co ważne, miasto przymierza się do budowy nowych ulic i nowych linii tramwajowych, mających odciążyć obecną infrastrukturę na południu, która już ledwo zipie.

Zobacz także: Trasa P-P i Nowa Kadmowa [MAPA, ZDJĘCIA]: Alternatywny wyjazd dla Oruni Górnej, tylko kiedy?

W pierwszej kolejności mówi się o budowie Nowej Bulońskiej Północnej, Nowej Warszawskiej, a także Nowej Świętokrzyskiej, Nowej Jabłoniowej. W planach jest budowa także Nowej Podmiejskiej, choć w pierwszym jej etapie zakłada się stworzenie wiaduktu, który pomoże przełożyć ruch nad torami linii E-65.

Nowa Bulońska Północna już w 2019 roku?

Jak wyglądają obecnie te inwestycje? Kiedy można spodziewać się ich realizacji? O tym porozmawialiśmy z Marcinem Dawidowskim, dyrektorem Wydziału Programów Rozwojowych.

Z wyżej wymienionych inwestycji najbardziej zaawansowana jest Nowa Bulońska Północna. Ulica wyszła już poza fazę tworzenia dokumentacji projektowej. - Aplikujemy teraz o środki unijne. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w połowie 2017 roku wpuścimy wykonawcę na plac budowy – mówi nam Dawidowski.

Budowa Nowej Bulońskiej Północnej ma potrwać około dwóch lat. W 2019 roku nowa ulica mogłaby więc już zostać oddana do użytku.

Przypomnijmy, Nowa Bulońska Północna będzie zaczynać się od skrzyżowania ulic Bulońskiej-Myśliwskiej, tam gdzie kończy się obecna linia tramwajowa. - Dalej w postaci jednej jezdni, drogi rowerowej i podwójnej linii tramwajowej ulica „zjedzie” do skrzyżowania z Armii Krajowej i nieco dalej do skrzyżowania z Warszawską i Jabłoniową – tłumaczy Dawidowski.

Nowa Warszawska - nowa linia tramwajowa

Jest również szansa, że do 2019 roku będzie gotowa Nowa Warszawska. Tutaj wykonawca mógłby rozpocząć pracę w drugiej połowie 2017 roku, lub na początku 2018 roku. - Nowa Warszawska byłaby prowadzona równolegle z Nową Bulońską Północną – mówi nasz rozmówca.

- Dzięki tej inwestycji dotarlibyśmy z tramwajem aż do alei Havla, na wysokości skrzyżowania z Warszawska – dodaje Dawidowski.

Nowa Warszawska to głównie budowa nowej linii tramwajowej, choć przewiduje się pewne zmiany w infrastrukturze drogowej. Jednak ten etap budowy Nowej Warszawskiej nie przewiduje budowy nowej jezdni.

- Realizacja Nowej Warszawskiej pozwoli nam zamknąć pętle z układem tramwajowym. W rejonie skrzyżowania Warszawska-Jabłoniowa powstanie węzeł przesiadkowy, gdzie będzie pętla dla autobusów i tramwajów, a także parking w stylu park'ride. Tutaj będą zjeżdżały autobusy i tramwaje, tutaj będzie możliwość zostawienia auta i przesiadki na komunikację miejską. Wszystko to razem będzie przypominać nieco pętlę na Świętokrzyskiej – wyjaśnia Dawidowski.

Inne inwestycje nieco z tyłu

Nowa Świętokrzyska i Nowa Jabłoniowa są dopiero na etapie projektowania, a w przypadku Nowej Podmiejskiej miasto szuka pieniędzy na sfinansowanie dokumentacji projektowej. Dwie pierwsze inwestycje mają jednak zostać zrealizowane do 2020 roku, w przypadku Nowej Podmiejskiej wciąż nie ma tutaj żadnego terminu.

Galeria artykułu

 Drogowa rewolucja na południu. Te ulice powstaną najszybciej

Drogowa...

+ Dodaj komentarz (-) Anuluj

Komentarze (1)

Uwaga! Jeśli chcesz aby przy komentarzu pojawiła się nazwa użytkownika musisz być zalogowany. Jeśli nie masz jeszcze konta - zarejestruj się.

Proszę odczytaj kod potwierdzający z obrazka i wpisz w pole poniżej. Wielkość liter nie ma znaczenia. Jeśli masz problem z odczytaniem kodu, wczytaj nny obrazek

awatar

gosc

89.67.211.*

15:46, 03/11/16

Wszystko przed torami a za torami pocałujcie budynia tam gdzie światło nie dochodzi właśnie zapowiedzieli iż pociągów będzie więcej

zgloś naruszenie

REKLAMA

REKLAMA