Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.

Rozumiem

Niedziela, 22/10/2017

Portal dzielnic: Orunia Dolna, Orunia Górna, Lipce, Św. Wojciech, Olszynka, Ujeścisko

menu menu menu menu menu

REKLAMA

ikona

Nie jesteś zalogowany!



separator

Dołacz do nas!

• Rejestracja

REKLAMA

link

Zaproś znajomego na naszą stronę

e-mail znajomego:

Twoje imię:

naglowek partnerzy_wrzeszcz partnerzy_stogi partnerzy_mmtrojmiasto logo_dworku logo_osowa logo_roo stara oliwa

Tramwaj na horyzoncie, czas na poprawki i rozkłady

 1 dodane: 16:25, 10/04/12

tagi:UjeściskoHavlatramwaj

Najpóźniej w połowie maja będzie można już przejechać tramwajem na Ujeścisko. Obecnie trwają „prace poprawkowe” na sąsiadującej z przyszłą linią Aleją Havla. Zmiany czekają też niektórych mieszkańców Oruni.

Tramwaj na horyzoncie, czas na poprawki i rozkłady
Tramwaj na horyzoncie, czas na poprawki i rozkłady
Fot. p.olejarczyk

Fotografia 1 z 1

Miliony złotych, tony wykorzystanych materiałów, kilometry torów, lata pracy – wyczekiwana przez wielu budowa linii tramwajowej na Ujeścisko dobiega końca. – Do 2 maja wykonawca musi zakończyć wszystkie prace. Później około dwóch tygodni może jeszcze potrwać cała procedura odbioru tej inwestycji. W połowie maja, może nieco wcześniej, ruszy tramwaj na Ujeścisko – mówi nam Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, spółki, która nadzoruje całą inwestycję.

Nowa linia stanowi przedłużenie już istniejącej, która swój bieg kończy na Chełmie. Teraz tramwaj będzie dojeżdżał aż na ulicę Świętokrzyską. Tam na powstającej właśnie pętli zawróci w kierunku Gdańska.

W związku z oddaniem nowej trasy zmienią się także rozkłady innych linii. Dla Oruniaków szczególnie istotna jest „113-tka”. To właśnie ten autobus łączy Orunię z Orunią Górną. Zdaniem wielu kursuje on jednak zbyt rzadko. W przeciągu następnych miesięcy ma to się jednak zmienić.

Linia 113 zwiększy częstotliwość swoich kursów w godzinach szczytu do co 30 minut. Będzie ona funkcjonować także w dni wolne od pracy. – To są nasze wstępne propozycje, będziemy je jeszcze konsultować z lokalną Radą Osiedla – tłumaczy Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Radnym propozycja się podoba, ale nie chcą jej jeszcze oficjalnie komentować. – Na temat nowego rozkładu linii 113 nie wpłynęła do nas jeszcze żadna informacja od przedstawicieli ZTM – mówią członkowie Rady Osiedla „Orunia-Św.Wojciech-Lipce”.

Praca wre na sąsiadującej z nową linią tramwajową Aleją Havla. Mimo, iż ta blisko 3 kilometrowa ulica została oddana do użytku w grudniu zeszłego roku, ciągle krzątają się tutaj ekipy remontowe. W tym przypadku nie chodzi jednak o prace wykończeniowe, a o poprawienie tego, co zostało wykonane nie tak jak być powinmo. I na co już w pierwszych dniach funkcjonowania nowej ulicy wskazywali mieszkańcy.

Na Sikorskiego, Witosa, Cienistej przebudowywana jest sygnalizacja. Poszerzany jest wyjazd z ulicy Milskiego na Witosa. A także szerszy będzie fragment ulicy Świętokrzyskiej – ma to upłynnić ruch od strony Kowal. Poprawione zostaną też mankamenty, na które najbardziej narzekali kierowcy kursujących tutaj autobusów. 

Przypomnijmy, według tych ostatnich, zatoczki autobusowe wzdłuż alei Havla są skonstruowane nad wyraz dziwnie. Kierowca zatrzymującego się przegubowego autobusu nie widzi tyłu swojego pojazdu. Maszyna „nie mieści się”, stoi więc pod nienaturalnym kątem i wystaje poza zatoczkę. Z kolei w innych miejscach autobus wyjeżdżający z zatoki musi „zahaczać” o przeciwległy pas ruchu. Wykonawca tłumaczył się, że wszystko zostało wykonane zgodnie z normami. Mimo tego kontrowersyjne zatoki autobusowe przy Wilanowskiej, Przemyskiej i Świętokrzyskiej zostaną uregulowane według wskazówek kierowców. Korekta czeka też łuki skrzyżowań Cieszyńskiego i Witosa, a także Milskiego i Witosa.

Przy okazji, odpowiadamy też na pojawiające się w naszej skrzynce redakcyjnej pytanie. Czytelników interesuje, kto tak naprawdę ma dbać o zieleń, która pojawiła się przy Alei Havla i budowanej linii tramwajowej na Ujeścisko. Okazuje się, że przez najbliższe trzy lata będzie to firma MTM, wykonawca inwestycji.

Galeria artykułu

Tramwaj na horyzoncie, czas na poprawki i rozkłady

Tramwaj na...

+ Dodaj komentarz (-) Anuluj

Komentarze (2)

Uwaga! Jeśli chcesz aby przy komentarzu pojawiła się nazwa użytkownika musisz być zalogowany. Jeśli nie masz jeszcze konta - zarejestruj się.

Proszę odczytaj kod potwierdzający z obrazka i wpisz w pole poniżej. Wielkość liter nie ma znaczenia. Jeśli masz problem z odczytaniem kodu, wczytaj nny obrazek

awatar

gosc

89.73.54.*

23:20, 11/04/12

"W przeciągu następnych miesięcy [...]" W przeciągu, panie redaktorze, to można co najwyżej wilka złapać...

zgloś naruszenie
awatar

gosc

178.183.241.*

19:59, 10/04/12

Tylko ZTM nikogo nie informuje że linia 154 ma jeździć cały dzień, bez uwzględnienia szczytu co 30 min., 254 tylko w szczycie, a po szczycie tylko na trasie Orunia Górna- Pętla Tramwajowa Orunia Górna. Czyli ...wiecej

zgloś naruszenie

REKLAMA