Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.

Rozumiem

Czwartek, 19/09/2019

Portal dzielnic: Orunia Dolna, Orunia Górna, Lipce, Św. Wojciech, Olszynka, Ujeścisko

menu menu menu menu menu

REKLAMA

Dwie trasy: jedna w budowie, druga...

 1 dodane: 12:04, 21/12/12

tagi:rowery

Być może już w przyszłym roku ruszy budowa drogi rowerowej wzdłuż Potoku Oruńskiego (od Kolbud aż do Parku). Powstaje również inna trasa – przy Kanale Raduni. – To ścieżka techniczna, ale jakościowo bardzo dobra – przekonują urzędnicy.

Dwie trasy: jedna w budowie, druga...
Dwie trasy: jedna w budowie, druga...
Fot. Internet

Fotografia 1 z 1

- Jak wskazały konsultacje w ramach projektu STER, trasa wzdłuż Potoku Oruńskiego to dla mieszkańców Gdańska jedna z najważniejszych, rowerowych inwestycji, którą trzeba wykonać. Również i dla nas to koncepcja numer jeden w tej części miasta – opowiada Grzegorz Krajewski, główny specjalista w gdańskim Referacie Moblności Aktywnej. 

Ale jak przyznaje, trasa rowerowa od Kolbud do Parku Oruńskiego nie ma jeszcze zrobionego projektu. Wszystko, póki co, pozostaje w fazie koncepcji. – Będziemy ubiegali się o środki z Unii Europejskiej na wykonanie projektu – dopowiada urzędnik.

Ale te mogą przyjść najwcześniej w 2014 roku. – Może dostaniemy na ten cel jakieś środki z miasta. W ten sposób inwestycja mogłaby ruszyć szybciej, może nawet już w przyszłym roku. Ale nie chcę tego przesądzać – komentuje Krajewski.

Buduje się również rowerowy „łącznik” Gdańska z Pruszczem, czyli połączenie wzdłuż remontowanego właśnie Kanału Raduni. Przypomnijmy, że w przeprowadzonym przez Biuro Rozwoju Gdańska, mieszkańcy najczęściej wskazywali, że właśnie ten odcinek powinien zostać ulepszony w pierwszej kolejności.

- Pamiętajmy, że trasa wzdłuż Kanału jest drogą techniczną, nie jest oznakowana i nie została wykonana według standardów drogi rowerowej. To była decyzja konserwatora zabytków – opowiada Krajewski. – Chcę jednak powiedzieć, że wspólnie z Oficerem Rowerowym jeździliśmy po wbudowanych fragmentach tej ścieżki, i stwierdziliśmy, że jest ona doskonała dla rowerzystów – zapewnia.

Urzędnicy przypominają także, że każdy mieszkaniec Gdańska może próbować zamówić rowerowy stojak (w kształcie odwróconej litery „U”) od miasta. Stojaki są montowane w pasach drogowych oraz na terenach należących do gminy miasta Gdańska. - Nie przewiduje się montażu stojaków na terenach prywatnych – dodają przedstawiciele magistratu.

Galeria artykułu

Dwie trasy: jedna w budowie, druga...

Dwie trasy:...

+ Dodaj komentarz (-) Anuluj

Komentarze (3)

Uwaga! Jeśli chcesz aby przy komentarzu pojawiła się nazwa użytkownika musisz być zalogowany. Jeśli nie masz jeszcze konta - zarejestruj się.

Proszę odczytaj kod potwierdzający z obrazka i wpisz w pole poniżej. Wielkość liter nie ma znaczenia. Jeśli masz problem z odczytaniem kodu, wczytaj nny obrazek

awatar

gosc

62.61.53.*

00:46, 22/12/12

Kiedyś po parku jeden pan często jeździł o 6 rano nago. Teraz to będzie miał pole do popisu.

zgloś naruszenie
awatar

gosc

89.69.108.*

23:09, 21/12/12

EXTRA

zgloś naruszenie
awatar

gosc

89.174.80.*

14:40, 21/12/12

SUPER

zgloś naruszenie

REKLAMA

REKLAMA