Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.

Rozumiem

Czwartek, 18/07/2019

Portal dzielnic: Orunia Dolna, Orunia Górna, Lipce, Św. Wojciech, Olszynka, Ujeścisko

menu menu menu menu menu

REKLAMA

Tutaj dowiesz się, którymi ulicami najpierw pojedziesz i dlaczego akurat nimi

 1 dodane: 14:56, 03/04/15

tagi:

To jedna z ważniejszych konferencji, dotyczących Oruni i południowych dzielnic Gdańska – 15 kwietnia (środa) miejscy planiści przedstawią swoje ustalenia odnośnie kolejności budowy poszczególnych ulic w tej części miasta. Oruniacy będą mogli poznać odpowiedź, dlaczego wbrew wcześniejszym ustaleniom realizacja Nowej Podmiejskiej (a co za tym idzie wiadukt nad torami) została odsunięta w czasie. Mieszkańców południowego Gdańska dużo bardziej interesować będą inne kwestie.

Tutaj dowiesz się, którymi ulicami najpierw pojedziesz i dlaczego akurat nimi
Tutaj dowiesz się, którymi ulicami najpierw
Fot. p.olejarczyk

Fotografia 1 z 1

O tym, że Nowa Podmiejska straciła na znaczeniu i najprawdopodobniej nie zostanie zrealizowana w najbliższych kilku latach pisaliśmy tutaj.

Dla oruniaków jest to szczególnie ważne, bo zdaniem wielu to właśnie budowa tej ulicy jest jedyną szansą na uporanie się z prawdziwą zmorą położonego za torami, sporego fragmentu dzielnicy. Mowa oczywiście o braku bezkolizyjnego przejazdu przez tory dla samochodów, braku, który doskwiera wielu tutejszym mieszkańcom, zmuszonym trwonić czas na zamkniętych szlabanach.

Urzędnicy zapraszają teraz do dyskusji nad swoimi koncepcjami, ale nie jest tajemnicą, że kolejność budowy ulic została już przesądzona. Pięć pierwszych ulic, które zostaną zrealizowane: Nowa Bulońska Północna,  Nowa Jabłoniowa, Nowa Politechniczna, Nowa Warszawska,  Nowa Świętokrzyska. Tymi ulicami gdańszczanie będą mieli szansę przejechać już nawet za trzy, cztery lata. 

- Zapraszamy do uczestnictwa w dyskusji publicznej, na której zostanie zaprezentowany projekt aktualizacji Strategicznego Programu Transportowego Gdańska Południe w mieście Gdańsku na lata 2014-2020 wraz z prognozą oddziaływania na środowisko. Spotkanie odbędzie się 15 kwietnia, o godzinie 17.00 w Szkole Podstawowej Nr 12 przy ul. Człuchowskiej 6 – mówi Dariusz Wołodźko z gdańskiego Biura Prasowego.

W kwietniu projekt całego dokumentu zostanie wyłożony do publicznego wglądu w siedzibie Biura Rozwoju Gdańska, a także na stronach internetowych miasta (Gdansk.pl) i Biura Rozwoju Gdańska (brg.gda.pl). Swoje uwagi będzie można zgłaszać do 21 maja. 

Warto przypomnieć, że wcześniejsze, wysłane na piśmie do BRG uwagi oruńskiej Rady Dzielnicy  (apel o budowę Nowej Podmiejskiej) nie przekonały urzędników.

Jednak na kwietniowe spotkanie oruńscy radni dzielnicowi i tak się szykują. – To ważna konferencja dla oruniaków. Urzędnicy twierdzą, że kolejność budowy ulic nie jest jeszcze przesądzona, ale ja raczej w to nie wierzę. Powinniśmy jednak cały czas się przypominać i zabiegać o realizację przynajmniej jednego etapu budowy Nowej Podmiejskiej, czyli bezkolizyjnego przejazdu przez tory – mówi Bartosz Łabuda, radny dzielnicowy z Oruni. – Musimy też wywierać w tej sprawie większy nacisk na naszych radnych miejskich. Po to zostali wybrani, by być naszymi reprezentantami i nam pomagać – argumentuje oruniak.

Magdalena Olek, radna miejska Platformy Obywatelskiej ma w planie spotkać się z oruńskimi radnymi dzielnicowymi. Tematem dyskusji będzie oczywiście kwestia bezkolizyjnego przejazdu kolejowego na Oruni. – Po takiej wspólnej analizie zamierzam przedstawić temat moim kolegom i koleżankom z Komisji Zrównoważonego Rozwoju w Radzie Miasta, której jestem wiceprzewodniczącą – mówi Olek. – Mam nadzieję, że uda mi się przekonać radnych miejskich, że sprawa jest bardzo ważna dla oruniaków i razem podejmiemy konkretne działania – dodaje.

Ale radna nie wie jeszcze, jakie to mogłyby być działania. Trzeba jednak podkreślić, że Olek pisała już interpelacje w sprawie bezkolizyjnego przejazdu na Oruni. Odpowiedzi urzędników kwituje jednym słowem: - Niesatysfakcjonujące.

W odpowiedzi na pismo radnej Olek prezydent Bielawski napisał m.in.: „ (...)Wariant z przekroczeniem torów kolejowych wiaduktem w ciągu ulicy tzw. Nowej Podmiejskiej spełnia wszystkie wymogi transportowe (bezkolizyjny przejazd pojazdów potrzebujących wysokiej skrajni czyli np. ciężarowych i autobusów), stanowi element układu docelowego ale jest bardzo kosztowny”.

Kwietniowa konferencja to oczywiście nie tylko kwestia Nowej Podmiejskiej. Mieszkańców południowych dzielnic Gdańska dużo bardziej interesuje budowa innych ulic, które przynajmniej w części mają rozkorkować coraz dynamiczniej rozwijające się południe miasta. A także sprawić, że z terenów Ujeściska, czy Zakoniczyna będzie można dojechać szybciej na przykład do Wrzeszcza, bo nie trzeba będzie przebijać się przez centrum miasta.

- Nowa Warszawska, Nowa Bulońska, czy Nowa Świętokrzyska muszą zostać zbudowane jak najszybciej. Diabeł tkwi jednak w szczegółach. Wiele zależy, jak zostaną rozwiązane kwestie zjazdów z planowanych ulic, jak nowe ulice wkomponują się w osiedla – komentują mieszkańcy południowych dzielnic, z którymi porozmawialiśmy.

Galeria artykułu

Tutaj dowiesz się, którymi ulicami najpierw pojedziesz i dlaczego akurat nimi

Tutaj dowiesz...

+ Dodaj komentarz (-) Anuluj

Komentarze (8)

Uwaga! Jeśli chcesz aby przy komentarzu pojawiła się nazwa użytkownika musisz być zalogowany. Jeśli nie masz jeszcze konta - zarejestruj się.

Proszę odczytaj kod potwierdzający z obrazka i wpisz w pole poniżej. Wielkość liter nie ma znaczenia. Jeśli masz problem z odczytaniem kodu, wczytaj nny obrazek

awatar

gosc

195.246.216.*

14:48, 09/04/15

Odpowiedź do p. Bielawskiego. Pewnie, że jest to kosztowny wariant. Ale jak mozna było mieć bezkolizyjne przejazdy GRATIS, zbudowane przez PKP ze środków unijnych to Pan ze swoim kolegą Adamowiczem spaliście i ...wiecej

zgloś naruszenie
awatar

gosc

89.67.27.*

22:03, 06/04/15

Aby Oruni mogła się rozwijać potrzebuje bezkolizyjnych przejazdów. Władze muszą to w końcu pojąć i nie skazywać Oruni na dalsze wyniszczanie swą polityką ...

zgloś naruszenie
awatar

gosc

89.67.65.*

17:30, 06/04/15

NO I BARDZO ŹLE , ŻE TO TYLKO PRIMA APRILIS... KIEDYŚ BYŁA TO BOGATA WIEŚ , NAJWIĘKSZA W POLSCE !!!

zgloś naruszenie
awatar

gosc

109.241.58.*

16:31, 04/04/15

Moim zdaniem większy problem jest w tym że to droga klasy G, należy walczyć o to aby zmniejszyć ja do klasy drogi Z. Inaczej będzie piękna autostrada z ekranami przez Orunie.

zgloś naruszenie
awatar

gosc

81.95.197.*

11:06, 04/04/15

Administratorzy powinni zrobić aktualizację artykułu "Gdańskie władze w kropce - Orunia osobnym miasteczkiem?" i napisać że był to prima aprillisowy żart

zgloś naruszenie
awatar

gosc

62.61.53.*

10:44, 04/04/15

Ludzie przecież to był prima aprilis z tym miasteczkiem

zgloś naruszenie
awatar

gosc

89.66.36.*

21:39, 03/04/15

mamy jeszcze szkoły zawodowe na Smoleńskiej i co dalej? Dwa Gimnazja i Dwie podstawówki? Jako samodzielna gmina wystarczy Gimnazjum na Małomiejskiej i Podstawówka na Uboczu

zgloś naruszenie
awatar

gosc

89.66.36.*

21:36, 03/04/15

Świnie i śmiecie, takiego wała. Jak najbardziej ludzie muszą wyjść na ulicę i pokazać że są jednością! Albo inwestycje na Oruni, albo Orunia jako miasteczko przechodzi z powiatu m.Gdańsk do powiatu gdańskiego i ...wiecej

zgloś naruszenie

REKLAMA

REKLAMA