Budowa wiaduktu na Biskupiej Górce. Co z pieszymi i rowerzystami?

Autor: p.olejarczyk, Data publikacji: 2020-01-11 10:00:00

Trwa budowa nowego wiaduktu na Biskupiej Górce, ale nowa inwestycja nie dotyczy tylko kierowców. Urzędnicy mówią nam o planowanych rozwiązaniach dla pieszych i rowerzystów.

Budowa wiaduktu na Biskupiej Górce trwa już kilkanaście miesięcy. W ramach inwestycji stary wiadukt ma zostać kompletnie rozebrany. Obecnie obie części starego wiaduktu zostały już zsunięte. W styczniu prace koncentrować się będą na rozkuwaniu i rozkruszaniu zsuniętej części starego wiaduktu.

Zastąpić go mają dwa wiadukty w ciągu ulicy Trakt św. Wojciecha.  Pierwszy z wiaduktów nad torami kolejowymi jest już gotowy, a kierowcy mogą już tędy jeździć.

- Nowa nitka wiaduktu ma zostać udostępniona dla ruchu  w czwartym kwartale 2020 roku – mówią nam przedstawiciele Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Cała inwestycja, która kosztuje ponad 140 mln zł, zakłada też budowę nowego układu drogowego w rejonie ulic 3 Maja i Augustyńskiego i budowę parkingu wielopoziomowego przy ul. Okopowej.

Budowa wiaduktu na Biskupiej Górce ma ulżyć kierowcom, ale inwestycja dotyczy także pieszych i rowerzystów.

Zadaliśmy magistratowi kilka pytań. W imieniu DRMG odpowiedziała nam Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej.

Jak będzie wyglądało przejście piesze pod wiaduktem (między Zaroślakiem, a Urzędem Wojewódzkim)?

Jedyne przejście piesze pod wiaduktem będzie odbywać się chodnikiem wzdłuż ul Nowe Podwale Główne. Założenie jest jednak takie, by piesi między Zaroślakiem a Urzędem Wojewódzkim poruszali się po nowym wiadukcie.  Idąc z Zaroślaka, na wysokości mostku nad Radunią powstanie przejście dla pieszych wraz z sygnalizacja świetlną. Następnie będzie można dojść chodnikiem do skrzyżowania z ul. Toruńską, bądź zejść po schodach na wysokości CKU (ul. Augustyńskiego) i dojść do Urzędu Wojewódzkiego.

Czy przewiduje się ruch pieszy i rowerowy na wiadukcie, czy jedynie wzdłuż kanału Raduni?

Na wiadukcie przewidywany jest ruch pieszy i rowerowy. Docelowo na  wybudowanej i oddanej do użytkowania nitce wiaduktu, ruch będzie się odbywał wspólnie (ciąg pieszo-rowerowy). Natomiast na nowej nitce powstanie oddzielna droga rowerowa i chodnik.

Jak długo ścieżka pieszo-rowerowa (techniczna) na wale Kanału będzie niedostępna dla mieszkańców w związku z budową wiaduktu?

Zgodnie z zapisem umowy, ścieżka będzie niedostępna do momentu zakończenia prac związanych z budową mostu nad kanałem Radunia i murów oporowych. Planowany koniec budowy mostu nad Radunią to czwarty kwartał 2020 roku.