Linia 210: Dłuższe autobusy?

Autor: p.olejarczyk, Data publikacji: 2011-08-03 20:20:00

Kolejne przegubowe, 18-metrowej długości autobusy Mercedes ConectoG trafią w najbliższym czasie na gdańskie ulice. Pojawiają się głosy, że w pierwszej kolejności powinny one obsługiwać linię 210.

- To jest długa trasa, „210-tką” można dojechać z Osowy aż na Orunię. Często trafia się jednak na korki i wtedy szczególnie liczy się komfort jazdy. Nikt przecież nie lubi tkwić w autobusie, który jest zatłoczony i nie ma klimatyzacji. Przegubowe „Conecto” są dobrym rozwiązaniem – przekonuje pan Daniel z ulicy Rubinowej.

Podobnych opinii znaleźć można na Oruni więcej. Pasażerowie mogli już wcześniej przetestować opisywany tu model. Mercedesy „G” (a także o 6 metrów krótsze - LF) kursują po gdańskich ulicach już od kwietnia. Z reguły autobusy zbierają wysokie noty.
- Są ciche i wygodne. Kiedy się do nich wchodzi od razu czuć, że klimatyzacja działa. Przeszkadza może nieco układ siedzeń, ale i tak jest to zdecydowanie lepsza opcja niż „kopcące” Neoplany, czy bardziej hałaśliwe Solarisy – uważa pan Daniel.

Alicja Mongird, rzecznik prasowy gdańskiego Zarządu Komunikacji Miejskiej informuje, że nowe autobusy będą obsługiwać linie w całym Gdańsku. Nie powinny omijać Oruni i południowych rubieży Gdańska.

- Łącznie z 8 nowymi przegubowcami, w gdańskiej flocie mamy już 22 takie pojazdy - 10 jednoczłonowych (tzw. krótkich – 12m) i 12 przegubowych (18m). Wszystkie autobusy są niskopodłogowe. Wyposażone są w klimatyzację i kamery monitoringu - z możliwością przetrzymywania zapisu do 10 dni i specjalną obudową wandaloodporną – mówi Mongird.

Obecnie flota autobusowa gdańskiego ZKM liczy ponad 220 pojazdów, w 100% niskopodłogowych i w 80% klimatyzowanych.

Mercedesy Conecto mają wysokość 3m i szerokość 2,5m. Pojazd krótki (LF) ma 30 miejsc siedzących i 67 stojących, przegubowy (G)  odpowiednio 43 i 102.