Autor: p.olejarczyk, Data publikacji: 2010-06-16 13:23:00
Opóźni się planowana przy okazji modernizacji linii kolejowej budowa podziemnych przejść dla pieszych przy ulicach Rejtana, Junackiej, Bocznej i Ukośnej. Później niż zakładano wystartuje również przebudowa przystanku kolejowego na Oruni.
O pracach na oruńskim odcinku, związanych z modernizacją trasy kolejowej E65 Gdynia-Warszawa-Wiedeń-Rijeka pisaliśmy kilka miesięcy temu. Przedstawiciele Wydziału Planowania Technicznego PKP Polskie Linie Kolejowe twierdzili wówczas, że przynajmniej kilka elementów inwestycji uda się rozpocząć jeszcze w roku 2010. Zakładano, że już w listopadzie ruszyć może budowa bezkolizyjnych, podziemnych przejść dla pieszych przy ulicach Rejtana i Junackiej. W obecnym roku robotnicy mieli również zabrać się za modernizację przejazdu kolejowego przy ulicy Sandomierskiej i budowę ekranów akustycznych wzdłuż ulicy Przy Torze. Teraz jednak Ewa Symonowicz – Ginter, rzecznik prasowy Oddziału Regionalnego w Gdańsku PKP PLK przyznaje, że w tym roku w najlepszym wypadku uda wystartować się tylko z pracami rozbiórkowymi. Budowa pierwszego przejścia podziemnego rozpocznie się najwcześniej w pierwszej połowie 2011 roku. Co spowodowało to opóźnienie?