Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.

Rozumiem

Niedziela, 22/12/2024

Portal dzielnic: Orunia Dolna, Orunia Górna, Lipce, Św. Wojciech, Olszynka, Ujeścisko

menu menu menu menu menu

REKLAMA

Autobusowo - czyli jak z dwóch robimy jeden.

 0 dodane: 23:08, 24/01/11

tagi:autobus

Okazuje się żę na Oruni Gónej nastąpią zmiany w rozkładzie jazdy jeśli chodzi o kursowanie linii 254. Nie jest to autobus pospieszny z tego co mi wiadomo; to taka dygresja że w Gdańsku płacimy za linie któych nie ma. Odsyłam tutaj do cennika biletów okresowych.

Ale do rzeczy.

W artykule http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/ZTM-pyta-mieszkancow-i-zmienia-kursowanie-autobusow-n44994.html możemy przeczytać że dzięki sondażowi miłościwie nam panujący już wiedzą jak rozwiązać problemy komunikacyjne Oruni Górnej.

Zwiększyć kursowanie 154? Nie.

Połączyć osiedle z Chełmem i zrzucać busy np. Armii Krajowej? Nie.

Połączyć je z innymi osiedlami (rejon trasy wylotowej na obwodnice)? Nie

Obniżyć ceny biletów komunikacji? Nie, ale zainteresowanych (w tym siebie) informuję że na maj są zaplanowane.

Wytyczyć buspas w określonych godzinach lub wprowadzić opłaty za wjazd samochodów do centrum miasta? Nie. (za to nie odpowiada ZKM/ZTM, ale ma on związek z funkcjonowaniem komunikacji i to niewątpliwy)

Co w takim razie? Otóż okazało się według jakiegoś tajnego badania (wyników brak, metody brak, próby brak, wszystkiego brak praktycznie więc socjologia w tym raczej nie uczestniczyła) ponad połowa mieszkańców była za tym by 254 zatrzymywał się na Sandomierskiej i Zaroślaku.

A Ci którzy byli przeciw zostali uświadomieni że przecież i tak są korki więc autobus i tak jedzie wolno.

Jeśli już faktycznie przydałaby się zmiana to wystarczyło wprowadzić przystanki "na żądanie" dla tej linii na owych przystankach i wtedy skala owy 64% mogłaby zostać zweryfikowana. Podobnie jak tych którzy mieli to szczęście i zostali uświadomieni przez urzędników.

Tak więc mamy tutaj elegancki przykład definicji "zmiany" według gdańskich urzędników. Nie wiąże się ona z realną alternatywą którą wymieniłem w kilku punktach ale z pewnym zamieszaniem, kosmetyczną modyfikacją i zapewne wielkim zadowoleniem że coś się dzieje. Owy sposób dizałania bierze się z samej góry ale o tym moze przy innej okazji.

No i na koniec smaczek - cytat z pana Kaszubowskie, prezesa Pomorskiego Stowarzyszenia Sympatyków Transportu Miejskiego - "- Mieszkańcy często zgłaszają się do nas z pomysłami na usprawnienie kursowania autobusów. W przypadku linii 254 bardzo długo przekonywali, że dwa dodatkowe przystanki są potrzebne"

Mieszkańcy się do nas często zgłaszają...Powoływanie się na takie argumenty bez jakichkolwiek dowodów wydaje się być kompletnie niemerytoryczne.

Ale przecież nic się nie stało.

 

+ Dodaj komentarz (-) Anuluj

Komentarze (3)

Uwaga! Jeśli chcesz aby przy komentarzu pojawiła się nazwa użytkownika musisz być zalogowany. Jeśli nie masz jeszcze konta - zarejestruj się.

Proszę odczytaj kod potwierdzający z obrazka i wpisz w pole poniżej. Wielkość liter nie ma znaczenia. Jeśli masz problem z odczytaniem kodu, wczytaj nny obrazek

awatar

gosc

193.200.150.*

17:29, 25/01/11

Mam pomysł racjonalizatorski jak podwoić liczbę autobusów na górną: z przodu autobusu nr 254 jako pospieszny, a z tyłu 154 i tak mamy dwa autobusy w jednym. Należy zaznaczyć, iż koszty eksploatacyjne nie ...wiecej

zgloś naruszenie
awatar

gosc

83.25.82.*

14:13, 25/01/11

"Pomorskie Stowarzyszenie Sympatyków Transportu Miejskiego" - padłem. Nawet nie wiedziałem że takie stowarzyszenie moze mieć miejsce. Rozumiem że natychmiastowo wykluczeni z szeregów są Ci członkowie którzy w ...wiecej

zgloś naruszenie
awatar

gosc

62.61.53.*

13:21, 25/01/11

Lepiej by było puścić dorożki po wale

zgloś naruszenie

REKLAMA

REKLAMA