Budowa wiaduktu na Biskupiej Górce trwa już kilkanaście miesięcy. W ramach inwestycji stary wiadukt ma zostać kompletnie rozebrany. Obecnie obie części starego wiaduktu zostały już zsunięte. W styczniu prace koncentrować się będą na rozkuwaniu i rozkruszaniu zsuniętej części starego wiaduktu.
Zastąpić go mają dwa wiadukty w ciągu ulicy Trakt św. Wojciecha. Pierwszy z wiaduktów nad torami kolejowymi jest już gotowy, a kierowcy mogą już tędy jeździć.
- Nowa nitka wiaduktu ma zostać udostępniona dla ruchu w czwartym kwartale 2020 roku – mówią nam przedstawiciele Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Cała inwestycja, która kosztuje ponad 140 mln zł, zakłada też budowę nowego układu drogowego w rejonie ulic 3 Maja i Augustyńskiego i budowę parkingu wielopoziomowego przy ul. Okopowej.
Budowa wiaduktu na Biskupiej Górce ma ulżyć kierowcom, ale inwestycja dotyczy także pieszych i rowerzystów.
Zadaliśmy magistratowi kilka pytań. W imieniu DRMG odpowiedziała nam Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej.
Jak będzie wyglądało przejście piesze pod wiaduktem (między Zaroślakiem, a Urzędem Wojewódzkim)?
Jedyne przejście piesze pod wiaduktem będzie odbywać się chodnikiem wzdłuż ul Nowe Podwale Główne. Założenie jest jednak takie, by piesi między Zaroślakiem a Urzędem Wojewódzkim poruszali się po nowym wiadukcie. Idąc z Zaroślaka, na wysokości mostku nad Radunią powstanie przejście dla pieszych wraz z sygnalizacja świetlną. Następnie będzie można dojść chodnikiem do skrzyżowania z ul. Toruńską, bądź zejść po schodach na wysokości CKU (ul. Augustyńskiego) i dojść do Urzędu Wojewódzkiego.
Czy przewiduje się ruch pieszy i rowerowy na wiadukcie, czy jedynie wzdłuż kanału Raduni?
Na wiadukcie przewidywany jest ruch pieszy i rowerowy. Docelowo na wybudowanej i oddanej do użytkowania nitce wiaduktu, ruch będzie się odbywał wspólnie (ciąg pieszo-rowerowy). Natomiast na nowej nitce powstanie oddzielna droga rowerowa i chodnik.
Jak długo ścieżka pieszo-rowerowa (techniczna) na wale Kanału będzie niedostępna dla mieszkańców w związku z budową wiaduktu?
Zgodnie z zapisem umowy, ścieżka będzie niedostępna do momentu zakończenia prac związanych z budową mostu nad kanałem Radunia i murów oporowych. Planowany koniec budowy mostu nad Radunią to czwarty kwartał 2020 roku.