Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.

Rozumiem

Czwartek, 26/12/2024

Portal dzielnic: Orunia Dolna, Orunia Górna, Lipce, Św. Wojciech, Olszynka, Ujeścisko

menu menu menu menu menu

REKLAMA

Cztery oferty na zaprojektowanie przejść bezkolizyjnych na Oruni. Miasto musi znaleźć dodatkowe pieniądze

 1 dodane: 12:30, 16/04/20

tagi:

Na dokumentację projektową dla oruńskich przejść bezkolizyjnych miasto przygotowało w budżecie nieco ponad 850 tys. zł. Tymczasem najtańsza oferta to wydatek rzędu 1,3 mln zł. "Oferty są obecnie analizowane pod względem formalno-prawnym" - informują urzędnicy.

Cztery oferty na zaprojektowanie przejść bezkolizyjnych na Oruni. Miasto musi znaleźć dodatkowe pieniądze
Cztery oferty na zaprojektowanie przejść
Fot. p.olejarczyk

Fotografia 1 z 1

Dokumentacja projektowa dotyczyć będzie budowy trzech tuneli z przejściami dla pieszych oraz jednego bezkolizyjnego przejazdu dla samochodów.

"Pierwszy tunel dla pieszych powstanie w ciągu ul. Sandomierskiej. Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej. Będzie on w przyszłości stanowił dojście na przystanek PKP Gdańsk – Orunia. Z kolei do stacji PKP Gdańsk – Lipce prowadziło będzie podziemne przejście dla pieszych w ciągu ul. Niegowskiej" - czytamy w opisie projektu.

Projekt zakłada również ujęcie w dokumentacji budowy bezkolizyjnego przejazdu dla aut pomiędzy Dworcową a Niegowską (najprawdopodobniej w okolicach Ukośnej).

Do przetargu na stworzenie dokumentacji projektowej dla oruńskich przejść bezkolizyjnych (i przejazdu w rejonie Ukośnej) stanęły cztery firmy. Najwyżej swoje usługi wycenił Europrojekt Gdańsk S.A. - za stworzenie dokumentacji miasto musiałoby zapłacić ponad 2,9 mln zł.

Kolejne firmy to: Mosty Gdańsk (blisko 1,7 mln zł), Pracownia Projektowa MID Marcin Dudek (blisko 1,4 mln zł) i Optem (blisko 1,3 mln zł).

Kłopot w tym, że na dokumentację projektową miasto zabezpieczyło w budżecie 853 tys. zł. Czy miasto znajdzie dodatkowe środki? Jest taka szansa, ale na ten moment nie ma tutaj jasnej deklaracji. "Oferty są obecnie analizowane pod względem formalno-prawnym" - komentują urzędnicy.

Kilka tygodni temu prezydent Dulkiewicz zapowiedziała, że dokumentacja projektowa ma być gotowa do końca 2020 roku.

Co jednak ważne, dokumentacja projektowa to tylko jeden z etapów inwestycji. Najwięcej pieniędzy pochłonie oczywiście sama budowa. Gdańscy urzędnicy chcą, by budowa przejść i przejazdów bezkolizyjnych była współfinansowana z Unii Europejskiej, ale także oczekują tutaj pomocy od PKP. Na ten moment wiemy tylko, że rozmowy z kolejową spółką trwają, ale nie ma tutaj żadnych nowych deklaracji.

O budowę bezkolizyjnych przejazdów na Oruni niezmordowanie od lat zabiega szefowa Rady Dzielnicy "Orunia-Św. Wojciech-Lipce" Agnieszka Bartków. Orunianka podkreśla, że do budowy przejść i przejazdów kolejowych na Oruni droga wciąż daleka. Ale szefowa rady dzielnicy jest dobrej myśli i jest przekonana, że miasto nie wycofa się z realizacji tych inwestycji.

Co ważne, opisywana tu dokumentacja projektowa nie obejmuje dwóch innych przejazdów bezkolizyjnych, które mają powstać na Oruni. Mowa o przejeździe przez tory w ciągu ulicy Równej i wiadukcie w śladzie Nowej Podmiejskiej (przecinającym tory w rejonie Sandomierskiej).

Bartków ocenia, że pierwsze prace rozpoczną się własnie przy budowie wiaduktu w śladzie Nowej Podmiejskiej. Liczy, że jeszcze w tej kadencji rady miasta zostanie wbita tam pierwsza łopata pod tak istotną dla wielu oruniaków inwestycję.

Galeria artykułu

Cztery oferty na zaprojektowanie przejść bezkolizyjnych na Oruni. Miasto musi znaleźć dodatkowe pieniądze

Cztery oferty...

+ Dodaj komentarz (-) Anuluj

Komentarze (1)

Uwaga! Jeśli chcesz aby przy komentarzu pojawiła się nazwa użytkownika musisz być zalogowany. Jeśli nie masz jeszcze konta - zarejestruj się.

Proszę odczytaj kod potwierdzający z obrazka i wpisz w pole poniżej. Wielkość liter nie ma znaczenia. Jeśli masz problem z odczytaniem kodu, wczytaj nny obrazek

awatar

gosc

89.64.91.*

18:49, 20/04/20

Wzdłuż całego Trójmiasta tylko w 4 punktach są szlabany dla pieszych. Mamy ogromnego pecha bo aż 3 szlabany są na Oruni

zgloś naruszenie

REKLAMA

REKLAMA