+ Dodaj komentarz
(-) Anuluj
Komentarze (58)
rację przyznaję gościowi realiście...
zgloś naruszenie
gosc
 
10:24, 23/04/10
Do Z. Kluz. Opinia zupełnie oderwana od realiów: "wolnorynkowscy" od razu wylatują, jak nie płacą czynszu. W komunalnych mieszkaniach mieszkają tacy przez wiele lat. Zupełnie inna sytuacja.
zgloś naruszenie
gosc
 
10:15, 23/04/10
do gościa, co psioczy na unię. podaj proszę ile konkretnie mieszkańcy gdańska wpłacili do kasy unijnej, a ile z tej samej kasy wróciło w charakterze dotacji na gdańskie inwestycje. jeśli pierwsza kwota będzie ...wiecej
do gościa, co psioczy na unię. podaj proszę ile konkretnie mieszkańcy gdańska wpłacili do kasy unijnej, a ile z tej samej kasy wróciło w charakterze dotacji na gdańskie inwestycje. jeśli pierwsza kwota będzie wyższa od drugiej - zjem swój kapelusz......mniej
zgloś naruszenie
wszystko wskazuje na to, że osoby zamieszkujące "komunałki" powinny spróbować faktycznie pożyć w mieszkaniach na zasadach wolnorynkowych. A "wolnorynkowcy" wskoczyć na chwilę w buty osób z mieszkań ...wiecej
wszystko wskazuje na to, że osoby zamieszkujące "komunałki" powinny spróbować faktycznie pożyć w mieszkaniach na zasadach wolnorynkowych. A "wolnorynkowcy" wskoczyć na chwilę w buty osób z mieszkań komunalnych... wygląda na to, że tak samo (źle) mają osoby z komunalnych zarabiające bliżej najniższej krajowej, jak osoby spłacające kredyty zarabiające bliżej średniej krajowej... jeszcze tylko stonki brakuje......mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
16:35, 22/04/10
do gość z 15:45 - jeszcze dodam, że gdyby Polska nie musiała wpłacać tylu pieniędzy do budżetu UE, a rozdysponowała je między samorządy, to nie byłoby tego typu rozmów. Oczywiście przy założeniu, że Gdańskiem ...wiecej
do gość z 15:45 - jeszcze dodam, że gdyby Polska nie musiała wpłacać tylu pieniędzy do budżetu UE, a rozdysponowała je między samorządy, to nie byłoby tego typu rozmów. Oczywiście przy założeniu, że Gdańskiem rządził prawdziwy gospodarz, a nie mamisynek-populista....mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
16:31, 22/04/10
do gość z 15:45 - Nie masz pojęcia o stadionie i tych inwestycjach. Pierniądze z UE są na te rzeczy, ale zapominasz, że Polska wpłaca 12 MLD zł do budżetu UE, a wykorzystuje z nich jedynie... 3%. Do tego aby ...wiecej
do gość z 15:45 - Nie masz pojęcia o stadionie i tych inwestycjach. Pierniądze z UE są na te rzeczy, ale zapominasz, że Polska wpłaca 12 MLD zł do budżetu UE, a wykorzystuje z nich jedynie... 3%. Do tego aby dostac dotacje, trzeba spełnić szereg wymogów. Poza tym "zysków" z Euro 2012 nie będzie ŻADNYCH, bo już obliczono, że impreza się nie zwróci, a prognozowany produkt krajowy brutto na 99% spadnie w 2012. Gdybyś interesował się ekonomią to byś wiedział, że wszystkie państwa, które organizowały w ostatnich 4 latach imprezy piłkarskie nic nie zarobiły, a podatnicy dopłacili do interesu. Ekonomiści z Gdańska obliczyli, że utrzymanie stadionu w Gdańsku po Euro będzie kosztowało nas podatników 21-22 mln zł rocznie (!) i że eksploatacja stadonu będzie tak kosztowna, że - poza meczami - BYĆ MOŻE odbywać się tam będzie 1 duża impreza do roku (np. koncert). Dlatego niech nie dziwi lokatorów mieszkań komunalnych podwyżka - to wszystko idzie na spłatę długów miasta, kredytów (n.in. na stadion i ECS)....mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
16:14, 22/04/10
edukacja powinna byc bezpłatna. zapytaj Budynia co sądzi o opłatach za studia.
zgloś naruszenie
gosc
 
16:06, 22/04/10
edukacja powinna byc bezpłatna. zapytaj Budynia co sądzi o opłatach za studia.
zgloś naruszenie
gosc
 
16:03, 22/04/10
do goscia z 12 co wymienione przeze mnie mają wspólego z przypływami dla gminy?
wycieczki włodarzy coś przyniosły dla budżetu? a może SLD mimo, że nie płaci czynszu daje co roku jakieś darowiny?
zgloś naruszenie
gosc
 
15:45, 22/04/10
gościu który psioczysz na stadion. zapominasz, że tylko dzięki temu że gdańsk bierze udział w euro 2012 udało się zdobyć jednocześnie setki milionów na kluczowe inwestycje w mieście - budowa słowackiego, trasy ...wiecej
gościu który psioczysz na stadion. zapominasz, że tylko dzięki temu że gdańsk bierze udział w euro 2012 udało się zdobyć jednocześnie setki milionów na kluczowe inwestycje w mieście - budowa słowackiego, trasy W-Z, tramwaj na ujeścisko i wiele innych - to właśnie "zysk" jaki mamy z euro. z własnego budżetu miasto by tego jeszcze przez lata nie dźwignęło....mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
14:11, 22/04/10
Babcia sama mieszka na 100 metrach a Ja z żoną i dzieciakami na 40. Dobrze że za to się biorą w końcu najwyższa pora. Ale podwyżki na małych lokalach to istne ździerstwo!
zgloś naruszenie
gosc
 
12:01, 22/04/10
Połowa budżetu miasta idzie na utrzymanie szkół w Gdąńsku. Anarchiści pewnie by też tę kasę zabrali, by zafundować bezpłatne mieszkania niepłacącym czynszu.
zgloś naruszenie
gosc
 
12:00, 22/04/10
Do gościa poniżej. Jest na to sposób, by tak było. Wystartuj w wyborach prezydenckich i je wygraj. Wtedy kasa będzie szła na to, co piszesz. Zobaczymy, ile tej kasy w budżecie wtedy uzbierasz i czy cię ...wiecej
Do gościa poniżej. Jest na to sposób, by tak było. Wystartuj w wyborach prezydenckich i je wygraj. Wtedy kasa będzie szła na to, co piszesz. Zobaczymy, ile tej kasy w budżecie wtedy uzbierasz i czy cię mieszkancy na taczkach nie wywiozą......mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
11:09, 22/04/10
zatem proszę:
- aby SLD, które ma za darmo lokal od miasta, zapłaciło czynsz jak za lokal użytkowy
- aby moje podatki płacone w Gdańsku nie szły na stadion, ale na mieszkania komunalne,
- aby płacone przeze ...wiecej
zatem proszę:
- aby SLD, które ma za darmo lokal od miasta, zapłaciło czynsz jak za lokal użytkowy
- aby moje podatki płacone w Gdańsku nie szły na stadion, ale na mieszkania komunalne,
- aby płacone przeze mnie podatki nie szły na budowę Centum SOlidarności, ale na mieszkania dla potrzebujących,
- aby wlodarze Gdańska nie jezdzili za te pieniądze do: Białorusi, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Izraela, Belgii i Niemiec w celach turystycznych
- aby nie stawiac w tym roku pomnika Jagiellonczyka i przeznaczone na to pieniądze wydać na przedszkola
- aby ...
- aby ...
- aby ......mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
23:59, 21/04/10
Przede wszystkim dentysta nie leczyłby pacjenta, który nie płaci. A od miasta oczekuje się, żeby stosowało metodę rozdawnictwa mieszkań, ulg, zasiłków itp. Kochani - sami tego chcieliście: socjalizm się ...wiecej
Przede wszystkim dentysta nie leczyłby pacjenta, który nie płaci. A od miasta oczekuje się, żeby stosowało metodę rozdawnictwa mieszkań, ulg, zasiłków itp. Kochani - sami tego chcieliście: socjalizm się skończył!!!...mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
23:23, 21/04/10
Ani demokracja, ani socjalizm. To dyktatura wielkiego kapitalu, na ktorego uslugach sa partyjniacy z kazdego szczebla wladzy.
zgloś naruszenie
gosc
 
21:24, 21/04/10
jedno jest pewne, chory jest system w jakim żyjemy. To nie żadna demokracja, tylko socjalizm.
zgloś naruszenie
gosc
 
20:23, 21/04/10
do gościa poniżej. jeśli idziesz do dentysty, który wstawia Tobie zęby, to on też mówi Ci, że normalnie zapłaciłbyś za implant 200 zeta, ale z uwagi na to, że poprzedni pacjent nie zapłacił, to musisz zapłacić ...wiecej
do gościa poniżej. jeśli idziesz do dentysty, który wstawia Tobie zęby, to on też mówi Ci, że normalnie zapłaciłbyś za implant 200 zeta, ale z uwagi na to, że poprzedni pacjent nie zapłacił, to musisz zapłacić dodatkowe 180 złotych. trochę zdrowego rozsądku.
a tak poza tym, dlaczego władze stać na kosztowe inwestycje, jeśli ciepłe posadki dla kolegów z klubu można nazwać inwestycją, a nie mają pieniędzy na podstawowe potrzeby mnieszkańców? pomnik kazimierza jagiellonczyka, który bedzie stawiany w tym roku tez potrzeby?...mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
14:26, 21/04/10
Co warto raz jeszcze podkreślić - prawie połowa najemców gdańskich komunałek nie płaci czynszu. W skali roku daje to stratę rzędu 5-6 milionów złotych. Stratę, którą trzeba pokrywać z pieniędzy nas wszystkich. ...wiecej
Co warto raz jeszcze podkreślić - prawie połowa najemców gdańskich komunałek nie płaci czynszu. W skali roku daje to stratę rzędu 5-6 milionów złotych. Stratę, którą trzeba pokrywać z pieniędzy nas wszystkich. Ale to jakoś nikogo nie oburza. Oburza natomiast próba reformy systemu czynszowego, który zmieniłby taki stan rzeczy....mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
14:16, 21/04/10
Do gościa poniżej: z dnia na dzień?! Poinformowali o tym w listopadzie zeszłego roku, więc ludzie mają na to 13 miesięcy. Rzeczywiście, z dnia na dzień...
Dziecko logiki
zgloś naruszenie
gosc
 
13:20, 21/04/10
Mam wrażenie, że niektórzy dyskutanci nie potrafią czytać, albo nie wiedzą jaka jest różnica między ŚREDNIA a NAJNIŻSZĄ krajową pensją. Ale jeszcze gorsze jest ich przeswiadczenie, ktore pozwala im sadzic, ze to ...wiecej
Mam wrażenie, że niektórzy dyskutanci nie potrafią czytać, albo nie wiedzą jaka jest różnica między ŚREDNIA a NAJNIŻSZĄ krajową pensją. Ale jeszcze gorsze jest ich przeswiadczenie, ktore pozwala im sadzic, ze to w porzadku z dnia na dzien podniesc wszystkim lokatorom (z ktorych większość faktycznie ledwo wiąże koniec z końcem) czynsz o 150%, bo "na wolnym rynku placi sie wiecej", "w komunalkach mieszkaja tez bogacze", albo "niektorzy wcale nie placa czynszu". Szkoła życia by się Wam przydała, moje drogie dzieci Balcerowicza....mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
11:41, 21/04/10
poczytajcie uchawałe. dla najgorzej sytuawanych, np praystaruszków na emeryturze ulgę bedzie sie przyznawac na 12 miesięcy, a następną dopiero po trzech latach. to skandal.
zgloś naruszenie
gosc
 
11:39, 21/04/10
srednia krajowa to teraz 3 tys 652 zł Z tego wynika że większości lokatorów w komunałkach nalezy się ulga.
zgloś naruszenie
gosc
 
11:30, 21/04/10
No ale zaraz - ulgi dochodowe to nie jest jakaś norma, tylko pewien specjalny przywilej. Więc powinny być dla tych, którzy zarabiają mniej niż średnia krajowa. Ktoś kto zarabia średnią krajową jest w stanie się ...wiecej
No ale zaraz - ulgi dochodowe to nie jest jakaś norma, tylko pewien specjalny przywilej. Więc powinny być dla tych, którzy zarabiają mniej niż średnia krajowa. Ktoś kto zarabia średnią krajową jest w stanie się utrzymać (znam wiele takich rodzin). Pamiętaj że nawet bez ulg czynsze w komunałkach są niższe niż na wolnym rynku....mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
10:33, 21/04/10
Powtarzam po raz kolejny, proponowane ulgi dochodowe to fikcja, bo wedlug przyjetych progow nawet osoba zarabiajaca NAJNIZSZA PENSJE KRAJOWA bedzie placic maksymalna stawke za swoje mieszkanie. Gdzie to ...wiecej
Powtarzam po raz kolejny, proponowane ulgi dochodowe to fikcja, bo wedlug przyjetych progow nawet osoba zarabiajaca NAJNIZSZA PENSJE KRAJOWA bedzie placic maksymalna stawke za swoje mieszkanie. Gdzie to zroznicowanie oplat, skoro ta osoba bedzie placic dokladnie tyle samo co ktos zarabiajacy 10tys miesiecznie?...mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
00:14, 21/04/10
O tym jak UM ma zamiar weryfikować dochody też już wiadomo: co roku trzeba będzie przedstawić PIT. I na tej podstawie przyznawana będzie bądź nie odpowiednia ulga. Innymi słowy - na ulgę trzeba będzie sobie ...wiecej
O tym jak UM ma zamiar weryfikować dochody też już wiadomo: co roku trzeba będzie przedstawić PIT. I na tej podstawie przyznawana będzie bądź nie odpowiednia ulga. Innymi słowy - na ulgę trzeba będzie sobie zasłużyć. I wówczas może skończą się takie patologie jak ta poniżej, że rodzina ma dwa auta i gadżety, a mieszka w komunałce......mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
21:19, 20/04/10
do gosc z 18.14 ja przez 4 lata placiłam 1400 zł na wynajetym a z opłatami mam 1000zł i to na komunalce!!i niedługo niebede czuc roznicy czy wynajmuje od miasta czy wynajmuje od obcych ludzi...
i jaka tu jest ...wiecej
do gosc z 18.14 ja przez 4 lata placiłam 1400 zł na wynajetym a z opłatami mam 1000zł i to na komunalce!!i niedługo niebede czuc roznicy czy wynajmuje od miasta czy wynajmuje od obcych ludzi...
i jaka tu jest sprawiedliwosc?skoro niby nasze władze pomagaja takim jak ja na starcie?jakim stracie?jak bym odzuciła ta propozyjce mieszkania to bym czekala nastepne 4 lata a na wynajem tak duzy mnie niestac......mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
19:07, 20/04/10
Dziwi mnie kryterium "dochodowe". Ciekawa jestem, jak UM ma zamiar je zweryfikować? W skarbówce? A to może niech najpierw zobaczą, jakimi furami podjeżdżają przedsiębiorcy jadący od lat "na stracie". Niech ktoś ...wiecej
Dziwi mnie kryterium "dochodowe". Ciekawa jestem, jak UM ma zamiar je zweryfikować? W skarbówce? A to może niech najpierw zobaczą, jakimi furami podjeżdżają przedsiębiorcy jadący od lat "na stracie". Niech ktoś się zastanowi, czy osoba wynajmująca te 35 m2 za 1000 zł wykazuje dochód w zeznaniach (a może przy tym sama mieszka w komunałce?). Toż to pole do ogromnych nadużyć! Sama znam przykład rodziny (5 osób, 2 zarabiają) z dwoma samochodami, najnowszymi gadżetami (telefony i sprzęt komp. i RTV z górnej półki), zajmującej dwupoziomowe mieszkanie komunalne rodziców, którzy od lat mieszkają w Anglii - a przy tym ta rodzina pobiera zasiłki, zapomogi itp. pomoc od pracodawców, gminy i państwa. Bez sensu....mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
18:16, 20/04/10
co się stało z pieniędzmi za czynsze? jeśli połowa nie płaci w ogóle, a reszta płaci poniżej stawki komercyjnej, to czego się tu spodziewać? marmurów i wodotrysków???
zgloś naruszenie
gosc
 
18:14, 20/04/10
wychowanko domu dziecka. ja za kawalerkę wynajętą na wolnym rynku (35 m2) płacę 1000 zł plus opłaty. a też mam dziecko i wydatki z tym związane. zamienimy się?
zgloś naruszenie
gosc
 
17:59, 20/04/10
Do "gość" z 20.04 godz. 17.43 - skoro tyle wspomniani przez Ciebie ludzie inwestowali w te mieszkania i teraz nie godzą się na drakońskie w ich mniemaniu podwyżki, to może wykupią te lokale? 10% rynkowej ...wiecej
Do "gość" z 20.04 godz. 17.43 - skoro tyle wspomniani przez Ciebie ludzie inwestowali w te mieszkania i teraz nie godzą się na drakońskie w ich mniemaniu podwyżki, to może wykupią te lokale? 10% rynkowej wartości to nie majątek a jeśli dojdą do porozumienia z pozostałymi lokatorami w budynku to mogę wykupić i za 5%. Dlaczego nie potrafisz dostrzec tego jako zapłaty za te lata "inwestowania"?...mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
17:43, 20/04/10
Mam nadzieję, że nic z tego nie będzie, bo jeśli przez 35 lat nic się nie robiło tylko brało pieniądze a ludzie z własne pieniądze remontowali mieszkania, podnosili ich standard, wymieniali okna i teraz jeszcze ...wiecej
Mam nadzieję, że nic z tego nie będzie, bo jeśli przez 35 lat nic się nie robiło tylko brało pieniądze a ludzie z własne pieniądze remontowali mieszkania, podnosili ich standard, wymieniali okna i teraz jeszcze mają płacić takie pieniądze, to skandal!Gdyby nie ludzie z tych budynków byłaby ruina. A co stało się z pieniędzmi za czynsze?...mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
16:21, 20/04/10
jestem byłom wychowanka domu dziecka na orunii,i obecnie mieszkam w budynku na ul.ubocze mieszkam z dzieckiem i w tej chwili mam 41 m2 i place 603,85 czynszu +prad tv.......i jeszcze podwyzka????chyba za mało ...wiecej
jestem byłom wychowanka domu dziecka na orunii,i obecnie mieszkam w budynku na ul.ubocze mieszkam z dzieckiem i w tej chwili mam 41 m2 i place 603,85 czynszu +prad tv.......i jeszcze podwyzka????chyba za mało płace........mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
15:56, 20/04/10
W ubiegłym roku miasto wybudowało/kupiło i oddało do użytku ok. tysiąca nowych mieszkań komunalnych.
zgloś naruszenie
gosc
 
15:14, 20/04/10
A ja powtórzę: wyprowadzić się i wynająć na wolnym rynku, jak się nie podoba. To takie proste.
zgloś naruszenie
gosc
 
14:51, 20/04/10
Przepraszam, a skąd wiesz, że "to czysta teoria, która z praktyką nie będzie miała nic wspólnego". Gdzie się wprowadzą ludzie? A słyszałeś o spółce GIS która buduje mieszkania komunalne? Albo o programie ...wiecej
Przepraszam, a skąd wiesz, że "to czysta teoria, która z praktyką nie będzie miała nic wspólnego". Gdzie się wprowadzą ludzie? A słyszałeś o spółce GIS która buduje mieszkania komunalne? Albo o programie "mieszkania za grunt"? Właśnie apropos na ul. Ubocze znam przypadki, w których ludzie dostali propozycję przeniesienia się do nowego mieszkania, ale rezygnowali, bo wiązało się to z wyższym czynszem. W analogicznej sytuacji po wprowadzeniu nowej uchwały - mogliby się przeprowadzić i płacić tyle samo. I zgadzam się z twoim przedmówcą: w stosunku do cen wolnorynkowych czynsze komunalne i tak są niskie....mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
14:18, 20/04/10
Do goscia 13:21. Mylisz sie, stawka 4.16 to sredni czynsz placony obecnie w Gdansku (w 4 strefie jest to kwota ponizej 4 zlotych). A strefy czynszowe zaleza wylacznie od lokalizacji, nie od stanu budynku ...wiecej
Do goscia 13:21. Mylisz sie, stawka 4.16 to sredni czynsz placony obecnie w Gdansku (w 4 strefie jest to kwota ponizej 4 zlotych). A strefy czynszowe zaleza wylacznie od lokalizacji, nie od stanu budynku (obowiazuja ulgi techniczne, ale bardzo niskie). Poza tym to, co opowiadasz to czysta teoria, ktora z praktyka nie bedzie miala nic wspolnego. Ludzie beda mogli wyprowadzic sie do lepszych mieszkan? Ciekawe jak, skoro mieszkan komunalnych jest malo a bedzie jeszcze mniej... jak rozumiem maja sie z kims zamienic - tylko z kim? Jak znalezc kogos gotowego za te same pieniadze wziac gorsze mieszkanie? Dalej, "osoba, ktora znajdzie lepsza prace bedzie musiala liczyc sie z podniesieniem czynszu" - bzdura. Progi dochodowe sa na takim poziomie, ze osoba pracujaca za NAJNIZSZA PENSJE KRAJOWA ma placic maksymalna stawke! Powtarzam po raz kolejny, przy tak niskich progach twierdzenia miasta o "podniesieniu czynszow tylko najlepiej zarabiajacym" to zwykle klamstwo....mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
13:34, 20/04/10
Mam propozycję dla tych, co tak narzekają: wyprowadźcie się i wynajmijcie mieszkanie na wolnym rynku. Wtedy pogadamy o życiu :-)
zgloś naruszenie
gosc
 
13:21, 20/04/10
Apropos ulg: te najniższe stawki o których wspomina "gość z 10.56" dotyczą jedynie ostatniej, czwartej strefy. Czyli lokali w złym stanie i o niskim standardzie. Tam gdzie jest lepiej - jest też niestety drożej. ...wiecej
Apropos ulg: te najniższe stawki o których wspomina "gość z 10.56" dotyczą jedynie ostatniej, czwartej strefy. Czyli lokali w złym stanie i o niskim standardzie. Tam gdzie jest lepiej - jest też niestety drożej. A w przyszłości to nie lokalizacja będzie wpływać na wysokość czynszu, a właśnie zarobki. Przy dzisiejszych przepisach często zdarza się, że osoba z czwartej strefy mogłaby się przenieść do lepszego lokalu, ale nie decyduje się na to, bo musiałaby płacić większy czynsz. Dzięki nowej uchwale ta sama osoba będzie mogła przenieść się do lokalu w lepszym miejscu i w lepszym stanie i dalej płacić tyle samo czynszu. Ale uwaga: ta sama osoba - kiedy np. znajdzie lepszą pracę - musi się też liczyć z podniesieniem czynszu. No ale przecież tak powinno być, że miasto pomaga tym, KTÓRZY potrzebują i DOPÓKI potrzebują, a nie rozdaje mieszkania komunalne tanio i na zawsze......mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
13:09, 20/04/10
Jak to "nie pozwala się odpracowywać"? przecież od dawna istnieje uchwała, dzięki której można swój dług odpracować wykonując prace dla GZNK. i to bardzo różne, bo i porządkowe, i drobne prace remontowe i ...wiecej
Jak to "nie pozwala się odpracowywać"? przecież od dawna istnieje uchwała, dzięki której można swój dług odpracować wykonując prace dla GZNK. i to bardzo różne, bo i porządkowe, i drobne prace remontowe i biurowe. i ludzie odpracowują. problem polega na tym, że chętnych do takiego odpracowywania jest garstka. reszta nie płaci, dług im rośnie, a oni mają to w nosie, bo wiedzą, że prawo zabrania eksmisji "na bruk"......mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
13:06, 20/04/10
Do osoby, która pyta, dlaczego nie pozwolić odpracować. Otóż, niektorzy odpracowują. A większość nie chce się schylać do tego, by pracować - bo im się należy i nie będą sobie brudzić rąk.
zgloś naruszenie
gosc
 
13:04, 20/04/10
Tu "gość z 10:38" :) Jednak trochę argumnetów tu jest przytoczonych...
Do gościa dwa posty niżej: mieszkanie komunalne powinno być przyznawane jak najrzadziej. To życie na koszt podatnika. Mnie nic nikt nie ...wiecej
Tu "gość z 10:38" :) Jednak trochę argumnetów tu jest przytoczonych...
Do gościa dwa posty niżej: mieszkanie komunalne powinno być przyznawane jak najrzadziej. To życie na koszt podatnika. Mnie nic nikt nie daje, tylko muszę na to pracować i zaciągać kredyty. A jak kogoś nie stać, niech zamieni na mniejsze....mniej
zgloś naruszenie
Do "gościa z 10:38" (szkoda, że muszę tak tytułować): Nie napiszę, ponieważ ten artykuł jet tylko zapowiedzią dyskusji i bardzo mało uwagi poświęca argumentom obu stron. Nie przedstawiłem np. swoistego manifestu ...wiecej
Do "gościa z 10:38" (szkoda, że muszę tak tytułować): Nie napiszę, ponieważ ten artykuł jet tylko zapowiedzią dyskusji i bardzo mało uwagi poświęca argumentom obu stron. Nie przedstawiłem np. swoistego manifestu "Nic o nas bez nas", który dużo bardziej szczegółowo mówi o przyczynach i protestu, nie zawarłem również pogłębionych wypowiedzi ekonomistów na ten temat, także tych, liberalnych (do których mi zdecydowanie najbliżej). Liczę, że "gość z 10:38" będzie na spotkaniu 30 kwietnia i będę mógł przedstawić również jego zdanie. Relacja z dyskusji będzie dużo bardziej szczegółowa, więc cierpliwości. Pozdrawiam serdecznie....mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
10:56, 20/04/10
To nie prawda, że mieszkańcy, których nie stać dostaną ulgi. Ulgi dotyczą tylko garstki mieszkańców tych lokali. Przy 60% zniżki za dochód lokator będzie płacił co najmniej dotychczasową stawkę za metr, bo ...wiecej
To nie prawda, że mieszkańcy, których nie stać dostaną ulgi. Ulgi dotyczą tylko garstki mieszkańców tych lokali. Przy 60% zniżki za dochód lokator będzie płacił co najmniej dotychczasową stawkę za metr, bo będzie t 4,08 a teraz średnia stawka dla miasta wynosi 4.16. Niech mi miasto wytłumaczy jaka to ulga. Zeby dostać taką ulgę trzeba miec w trzyosobowej rodzinie trochę ponad 1600 złotych.
Zatem masz mieszkanie 40 metrów * 4,08 = 163,2 do tego woda gaz elektryczność razem wyjdzie z tego 600-700 zł. Wyżyw z 900 trzy osoby, dojedz do pracy, kup dziecku ksizki i rzeczy do szkoły nie mówiąc, że czasem mogłoby ono z klasą pojechać na wycieczkę.
Dla przykładu matka samotna z dziekiem, jeśli ma ok 1400 załapie się na 20% ulgi. Czyli za metr zapłaci 8 zlotych * 40 = 320 samego czynszu.
Zaraz ktoś napisze, że powinna znaleźć sobie sponsora co?...mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
10:45, 20/04/10
dług w komunałce to jedno, tylko dlaczego nie pozwoli ludziom odpracować tego długu. pieniędzmi z czynszów można po cichu finansować inwestycje, a z pracami porządkowymi to już troche trudniej. a przecież w zimę ...wiecej
dług w komunałce to jedno, tylko dlaczego nie pozwoli ludziom odpracować tego długu. pieniędzmi z czynszów można po cichu finansować inwestycje, a z pracami porządkowymi to już troche trudniej. a przecież w zimę było masę roboty, a teraz miasto wymiguje się od sprzątania ulic, ścieżek i chodników. podobnych proac znalazło by sie wiele, ale imci Lisickiemu to nie na rękę....mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
10:38, 20/04/10
Aczemu Olejarczyk nie napiszesz, jaki jest dług lokatorów żyjących na mój koszt? To 160 milionów złotych! Takich usunać do lokali socjalnych, a te mieszkania dać naprawdę potrzebującym albo sprzedać!
zgloś naruszenie
gosc
 
23:30, 19/04/10
do gościa który pisał do gościa poniżej: owszem - w nowej uchwale są progi. właśnie po to, by mieszkań nie zajmowali ludzie, których stać na wykup, albo wynajem na wolnym rynku. zasób komunalny ma przede ...wiecej
do gościa który pisał do gościa poniżej: owszem - w nowej uchwale są progi. właśnie po to, by mieszkań nie zajmowali ludzie, których stać na wykup, albo wynajem na wolnym rynku. zasób komunalny ma przede wszystkim zaspokajać potrzeby najbiedniejszych. a obecnie w komunałkach mieszkają sobie ludzie zamożni, bo odziedziczyli je na przykład po rodzicach (wyrzucić ich nikt nie ma prawa). albo tak jak sam piszesz - w dużym czteropokojowym mieszkaniu siedzi samotna emerytka. a tymczasem wieloosobowe rodziny gnieżdżą się w klitkach. czy to jest sprawiedliwe? jak ktoś zarabia pieniądze to czemu ma płacić niski czynsz komunalny? niech sobie wykupi lokal na własność, albo się wynosi na wolny rynek. czemu miasto ma do niego dopłacać z moich podatków? nie zgadzam się na to!...mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
21:43, 19/04/10
Co z tego, jak prąd od Ciebie ciągnie...
zgloś naruszenie
gosc
 
21:40, 19/04/10
A mój sąsiad ma telewizor!!! I kolorowy!!!
zgloś naruszenie
gosc
 
21:37, 19/04/10
Co tam samochody. Niektórzy mają nawet krajalnice do chleba i elektryczne grille. Takie burżuje!
zgloś naruszenie
gosc
 
21:35, 19/04/10
"Znana z anarchistycznych sympatii" - wolne żarty. Skoro te osoby coś ORGANIZUJĄ, zgodnie z prawem, to jak mozna pisać o nich w stylu "anarchia" etc?... Jeśli ktoś nie płaci czynszu i podatków za mieszkanie, a ...wiecej
"Znana z anarchistycznych sympatii" - wolne żarty. Skoro te osoby coś ORGANIZUJĄ, zgodnie z prawem, to jak mozna pisać o nich w stylu "anarchia" etc?... Jeśli ktoś nie płaci czynszu i podatków za mieszkanie, a należy ono do miasta, to znaczy, że ktoś musi za nich pokryć koszty. Kto? Ano podatnicy, którzy nie dość że pracują na pokrycie własnych opłat, to do tego w podatakach będą płacić więcej na pokrycie opłat np. nierobów, pijaków i złodziei. A jeśli ktoś rzeczywiście uczciwie pracuje i nie może utrzymać mieszkania, to jesli ma taką możliwość - niech zamieni na mniejsze lub wykupi. Żyjemy w socjaliźmie, ludzie chcieli do UE, to niech teraz nie jęczą, że im źle. A będzie jeszcze gorzej....mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
20:55, 19/04/10
Na Orunii to bogacze stać ich. Samochodów pełno
zgloś naruszenie
gosc
 
20:49, 19/04/10
Nielicha historia
zgloś naruszenie
gosc
 
20:16, 19/04/10
nikt nie mydli wiem co się dzieje jakie są pieniądze za czynsze ten kto nie wykupi mieszkania ma płacić 10 zł za metr więcej to sobie proszę przeliczyć ile wyniesie czynsz + resztę opłat to nie wiem kogo będzie ...wiecej
nikt nie mydli wiem co się dzieje jakie są pieniądze za czynsze ten kto nie wykupi mieszkania ma płacić 10 zł za metr więcej to sobie proszę przeliczyć ile wyniesie czynsz + resztę opłat to nie wiem kogo będzie stać opłacić mieszkanie i jeszcze żyć wstyd mi za takich gospodarzy jak nasi włodarze.......mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
16:38, 19/04/10
Do gościa poniżej. To zabawne, że oskarżasz o niedoczytanie uchwały, której sam nie znasz. Gdybyś znał, to nie powtarzałbyś kłamstw rozpowszechnianych przez urzędników miejskich o 'ulgach dla mało ...wiecej
Do gościa poniżej. To zabawne, że oskarżasz o niedoczytanie uchwały, której sam nie znasz. Gdybyś znał, to nie powtarzałbyś kłamstw rozpowszechnianych przez urzędników miejskich o 'ulgach dla mało zarabiających'. Otóż ulgi te owszem istnieją, ale progi dochodowe od których obowiązują są na śmiesznie niskim poziomie - przykładowo, żeby dostać maksymalną ulgę 60% (co sprowadzi czynsz do poziomu sprzed podwyżki) trzeba zarabiać... 490zł brutto na osobę! Mało tego, uchwała wprowadza limity powierzchni mieszkaniowej na osobę, po których przekroczeniu traci się prawo do wszelkich ulg dochodowych. Zgadnij co w takiej sytuacji oznacza np. dla emerytki śmierć męża, z którym dzieliła mieszkanie. Podsumowując, polecam mniej wiary w historie opowiadane przez Lisickiego. I zapraszam na spotkanie, dowiesz się jeszcze więcej tego typu niespodzianek....mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
16:04, 19/04/10
Anarchiści chyba nie doczytali uchwały. Nowe przepisy wprowadzają bardzo istotną ulgę dla osób o niskich zarobkach. Dzięki temu osoby biedne i najbardziej potrzebujące na uchwale tylko zyskają. "Po kieszeni" ...wiecej
Anarchiści chyba nie doczytali uchwały. Nowe przepisy wprowadzają bardzo istotną ulgę dla osób o niskich zarobkach. Dzięki temu osoby biedne i najbardziej potrzebujące na uchwale tylko zyskają. "Po kieszeni" dostaną zaś wyłącznie ci, którzy dotąd płacili niskie w porównaniu z komercyjnymi stawki czynszowe, a których - biorąc pod uwagę zarobki - spokojnie stać na wykup mieszkania. A to akurat powinno się anarchistom podobać!...mniej
zgloś naruszenie
gosc
 
16:00, 19/04/10
Kto ci mydli oczy? To ty mydlisz! Dla biednych są mieszkania socjalne!!!
A dług takich ludzi wobec miasta to 160 milionów złotych - połowa lokatorów nie płaci. To z czego maisto ma robić te remonty?
zgloś naruszenie
gosc
 
15:07, 19/04/10
Komunalki maja być dla ludzi biednych .... to dlaczego tak dużo się za nich płaci... i niech nie mydlą ludziom oczu ,że podwyżka czynszu ma być na remonty od wielu lat nic się nie dzieje a co dzieje się z tymi ...wiecej
Komunalki maja być dla ludzi biednych .... to dlaczego tak dużo się za nich płaci... i niech nie mydlą ludziom oczu ,że podwyżka czynszu ma być na remonty od wielu lat nic się nie dzieje a co dzieje się z tymi pieniędzmi które przez tyle lat ludzie wpłacali????pewnie przejedli albo dobrze się zabawili naszym kosztem......mniej
zgloś naruszenie