Spotkanie poprzedziła systematyczna lektura książki „Wejście do baśni”. Uczniowie czytali ją w czasie lekcji języka polskiego, godziny wychowawczej i zajęć bibliotecznych. Uznali „Wejście do baśni” za bardzo ciekawą opowieść i chętnie wypowiadali się na jej temat. Książka przedstawia dzieci w codziennych sytuacjach , które za sprawą wyobraźni czytelnika stają się niezwykłe. Bohaterowie „Wejście do baśni” są świadomi swoich praw i potrafią z nich korzystać.
W ramach projektu został ogłoszony konkurs plastyczny. Dzieci wykonały przepiękne prace - ilustracje do przeczytanej książki.
W bibliotece szkolnej przygotowano wystawę książek Emmy Popik.
Kolejnym etapem projektu było spotkanie z pisarką. Zaproszeni zostali na nie uczniowie klasy IV, nauczyciele i rodzice.
Emma Popik odczytała fragmenty „Wejście do baśni”. Książkę przetłumaczono na język japoński. Uczestnicy spotkania mieli okazję obejrzeć jej oryginalne japońskie wydanie.
Pisarka wspominała dzieciństwo, czasy szkolne, w tym studenckie. Odpowiadała również na pytania. Uczniowie byli bardzo dociekliwi. Pytali nie tylko o warsztat pisarski, ale również o plany na przyszłość, temat i tytuł następnej książki. Ewelina Suchodolska, uczennica klasy IV b, podziękowała miłemu gościowi za przyjście, wręczyła kwiaty i poprosiła o pamiątkowy wpis do kroniki szkolnej.
Pani Emma Popik była również przewodniczącą jury konkursu plastycznego. Najpiękniejsze rysunki w III kategoriach: klas IV, V i VI zostały nagrodzone. Uczniowie otrzymali dyplomy, podziękowania
i nagrody. Spotkanie autorskie okazało się niezwykle udane.
Danuta Galant,
wicedyrektor Szkoły